این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ساختار هدفی تبحری و بی صداقتی تحصیلی: نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش: تعیین رابطه­ ی­ ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی با توجه به نقش واسطه­ گری جهت­گیری هدف بود. روش بررسی: 385 دانشجوی کارشناسی (شامل 131پسر و254 دختر) دانشگاه لرستان به روش نمونه­ برداری طبقه­ ای نسبی انتخاب و مقیاس ساختار هدفی کلاس (میگلی وهمکاران،2000)، مقیاس بی ­صداقتی تحصیلی (خامسان و امیری،1389)، و مقیاس جهت­ گیری هدف پیشرفت (بوفارد وهمکارن، 1998) را تکمیل کردند روش این پژوهش توصیفی و ازنوع همبستگی بود که در آن رابطه­ بین متغیرها در قالب تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: نتایج نشان داد که ساختار هدفی تبحری پیش­بینی کننده  منفی بی­صداقتی تحصیلی و پیش­بینی کننده مثبت جهت­گیری هدف یادگیری است. همچنین نتایج تحلیل مسیر، نشانگر نقش واسطه­ای  جهت­گیری هدف یادگیری در بین ساختار هدفی تبحری و بی­صداقتی تحصیلی بود. نتیجه گیری:  با توجه به اینکه ساختار هدفی تبحری و جهت­گیری هدف یادگیری با بی ­صداقتی تحصیلی ارتباط معکوسی دارد، می­توان نتیجه گرفت که حاکم شدن ساختار هدفی تبحری در کلاس و انتخاب جهت­ گیری هدف یادگیری باعث کاهش بی­ صداقتی تحصیلی  در بین دانشجویان می­ شود.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ساختار هدفی تبحری، جهت گیری هدف یادگیری، بی صداقتی تحصیلی

عنوان انگلیسی Mastery goal structure and academic dishonesty; the mediatory role of learning goal orientation
چکیده انگلیسی مقاله Aim:This research aimed to examine the relationship between the Mastery goal structure and academic dishonesty through mediatory role of Learning goal orientation. Method: The sample consisted of 385 (131 male and 254 female) student of Lorestan university were selected using multi-stage cluster sampling and completed the classroom goals structure scale (midgley, & et al., 2000), the academic dishonesty scale (khamesan&Amiri,  2010) and the achievement goal orientation scale (Boofard, & et al., 1998)..The method of this research was descriptive and based on correlation method in which the relationship between variables was investigated in the form of path analysis. Results: The results showed that the mastery goal structure mastery is a negative predictive of academic dishonesty and positive predictive orientation of learning purpose. Also, the results of path analysis indicated the mediator role of orienting the learning goal between the goal of learning and academic dishonesty. Conclusions: Considering that the goal structure of mastering and orienting the purpose of learning is inversely related to educational inaccuracies, it can be concluded that the dominance of the structure of the goal of mastery in the classroom and the choice of orientation of the learning goal reduces academic dishonesty among Students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سمیه مرادی | somaye
دانشگاه لرستان

ایرج نیک پی | Iraj Nikpay
دانشگاه لرستان

سعید فرحبخش | Saeed farahbakhsh
دانشگاه لرستان


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1725-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات