این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی وضعیت بهره‌گیری هنرآموزان از شبکه‌های اجتماعی مجازی در آموزش
چکیده فارسی مقاله چکیده اهداف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بهره­ گیری هنرآموزان از شبکه­ های اجتماعی مجازی در آموزش انجام شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از جهت روش گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه آماری شامل هنرآموزان دوره دوم متوسطه کاردانش ناحیه یک اهواز،که تعداد آنها برابر با 200نفر بود و با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، تعداد127نفر از هنرآموزان به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته 50سوالی با استفاده از مقیاس لیکرت می­باشد. روایی ابزار با استفاده از نظر کارشناسان تأیید شد و برای تعیین  پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید و ضریب 5/94بدست آمد. سوالات پژوهش با استفاده از روش‌های آمار استنباطی از جمله آزمون t تک نمونه‌ای، یو من وایتنی، کروسکال والیس و همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت است. یافته ­ها: با توجه به اینکه میانگین استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در مجموع 73/3بدست آمد، بنابراین هنرآموزان ناحیه یک اهواز به میزان 73/0بیشتر از میانگین نظری از شبکه‌های اجتماعی مجازی در امر آموزش استفاده می­کنند. براساس این نتایج می­توان گفت میزان استفاده هنرآموزان از شبکه‌های اجتماعی مجازی برای ایجاد بحث گروهی،رفع اشکالات آموزشی،ایجاد یادگیری مشارکتی،آماده­سازی یادگیرندگان برای درس جدید، تمرین و تعمیق یادگیری و ایجاد انگیزه و شوق یادگیری به طور معناداری بالاتر از میانگین نظری است. نتیجه­ گیری: با بهره­ گیری از امکاناتی که شبکه­های اجتماعی مجازی در اختیار آموزش قرار داده اند، هنرآموزان می توانند به بهبود کیفیت تدریس خود و تعمیق یادگیری، افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی، مشارکت کلاسی و فعالیت های گروهی دانش آموزان بپردازند.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه مجازی، شبکه اجتماعی مجازی، آموزش، هنرآموز

عنوان انگلیسی Usage statues of virtual social networks in instruction by trainers
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Aims: Present research aimed to investigate the use of virtual social networks during instruction by trainers of Ahvaz school district1. Methods: In terms of aims the research method was applied and in terms of data gathering was descriptive- survey. Research population consisted of all trainers of second level of high schools in Ahvaz which were 200 trainers. 127 of them were selected by stratified random sampling method. 50 items Researcher made questionnaire was used for gartering data. The questionnaire was validated by 5 filed experts. Reliability of the questionnaire was 94.5. date was analyzed by infernal statistics such as one sample T test, U Mann–Whitney, Kruskal-wallis, and spearman brown correlation. Results: results showed that usage of virtual social networks was ignorantly more for creating corporative leaning environment, for preparing learners for new lesson, for practice and Deeping learning and for increasing motivation. Conclusion: trainers by using new facilities such as virtual social networks can improve their teaching and in deep student's learning, increase motivation for achievement. Classroom corporation and team workings.     
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامحسین رحیمی دوست | Gholamhossein rahimidoost
shahid chamran university
دانشگاه شهید چمران اهواز

ناهید سیاحی | nahid sayahi
آموزش و پرورش اهواز

مریم فلاحی | Maryam Falahi
allameh tabatabaii university
دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-881-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات