این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی ارتباط استفاده از شبکه های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال ۹۴- ۹۵
چکیده فارسی مقاله استقبال گسترده دانشجویان از شبکه های اجتماعی، فرصت بی نظیری را برای پیگیری استفاده از این این رسانه بر عملکرد تحصیلی آنان فراهم آورده است. از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط استفاده از شبکه های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد   روش بررسی: در  این مطالعه مقطعی 270 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-95 با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از فرم اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه شبکه های اجتماعی جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شدند.   نتایج: میانگین سنی نمونه ها برابر با 02/3± 85/21 سال بود. آزمون آماری پیرسون نشان داد که  بین استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشجویان ارتباط معنی داری وجود نداشت، اما همبستگی بین عملکرد تحصیلی دانشجویان و مدت زمان استفاده از رایانه معنی دار بود.   نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که اکثریت دانشجویان در شبکه های اجتماعی عضویت دارند و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی آنان تأثیری ندارد. لذا با توجه به نوظهور بودن شبکه های اجتماعی و عدم آشنایی دانشجویان با تمامی آثار استفاده از آن و تفاوت در نتایج مطالعات انجام شده، انجام پژوهش های بیشتری بر روی سایر جنبه های تأثیر گذار آن بر زندگی و سلامت دانشجویان ضروری به نظر می رسد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه های اجتماعی، عملکرد تحصیلی، دانشجویان علوم پزشکی

عنوان انگلیسی The relationship between the use of social networks and academic performance in students of Kurdistan University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله   Aims:The wide acceptance of social networking students has provided a unique opportunity to track the use of this medium for their academic performance. Therefore, the present study was conducted to investigate the relationship between the use of social networks and academic performance in students of Kurdistan University of Medical Sciences   Methods: In this cross-sectional study, 270 students of Kurdistan University of Medical Sciences in the academic year of 1996-96 were studied by stratified random sampling. Data were collected using demographic information form and social network questionnaire and analyzed using SPSS software version 22   Results: The mean age of the samples was 21.85 ± 3.22 years. Pearson statistical test showed that there was no significant relationship between the use of social networks and academic performance of students, but there was a significant correlation between students' academic performance and computer use time.   Conclusion: The results indicate that the majority of students are members of social networks and the use of virtual social networks does not affect their academic performance. Therefore, considering the emergence of social networks and the lack of familiarity of students with all the effects of using it and the differences in the results of studies, more research on other aspects affecting the life and health of students seems necessary.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین فیضی | Hossein Feyzi
Kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان

هیوا محمدی | Hiwa Mohammadi
Kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستاندانشگاه علوم پزشکی کردستان

مهیلا رحمانی | Mahila Rahmani
Kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سید مجتبی احمدی | Seyed Mojtaba Ahmadi
Shahid Beheshti University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1679-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سلامت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات