این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۴۹، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
آموزش تقاضای اطلاعات با استفاده از «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم
چکیده فارسی مقاله
در این مطالعه، رویهای متشکل از ارزیابی فعالیتهای موردعلاقهی کودکان، تقویت این فعالیتها، فعالیتهای تثبیتکنندهی شرطی خلاقانه و پیامدها برای پاسخهای درست و نادرست، با هدف آموزش درخواست اطلاعات با استفاده از واژهی «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم بررسی شد. از طرح چند خط پایهی تعدیل یافته برای آموزش به سه شرکتکننده با اختلالات طیف اتیسم استفاده شد. یافتهها نشان داد که همهی کودکان یاد گرفتند تا با استفاده از واژهی «کدام؟» دریافت اطلاعات را درخواست کنند. تعمیم آموزش به محیط طبیعی، به فعالیت جدید و به محتوای جدید مشاهده شد. این یافتهها در طول زمان حفظ شدند و ادامه یافتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تقاضا برای دریافت اطلاعات، رفتار کلامی، عامل کلامی، کدام.
عنوان انگلیسی
TEACHING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER TO MAND FOR INFORMATION USING ‘‘WHICH?
چکیده انگلیسی مقاله
We examined a procedure consisting of a preference assessment, prompting, contrived conditioned establishing operations, and consequences for correct and incorrect responses for teaching children with autism to mand ''which?'' We used a modified multiple baseline design across 3 participants. All the children learned to mand ''which?'' Generalization occurred to the natural environment, to a novel activity, and to a novel container; the results were maintained over time.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
mand for information, verbal behavior, verbal operant, which
نویسندگان مقاله
سیده مریم فضائلی | Seyyedeh Maryam Fazaeli
Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran Email: ma.fazaeli@mail.um.ac.ir
دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-379-9&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-769199.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
توان بخشی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه ای
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات