این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۹، شماره ۶، صفحات ۵۷۹-۵۹۱
عنوان فارسی
اندازهگیری سطح ادراکات مشتریان با استفاده از مدل جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی ایران در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: امروزه سنجش ادراکات مشتری به عنوان یکی از راههای سنجش رضایتمندی و انتظارات، نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و تعالی سازمانها دارد. این مطالعه به منظور تعیین سطح ادراکات مشتریان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام گرفت. روش بررسی: مطالعه حاضر به صورت مقطعی در سال 1392 انجام شد. جامعه پژوهش معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود که بر مبنای آن 13 دانشگاه به صورت طبقهای و تصادفی منظم انتخاب شدند. در دانشگاههای منتخب، مدیران و کارشناسان به عنوان مشتری اصلی معاونت بهداشت وزارت به صورت سرشماری مورد پرسشگری قرار گرفتند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسش نامه استاندارد جایزه ملی شامل 2 قسمت و 26 سئوال بود. دادهها در 18 SPSS در سطح معنیداری تحلیل شد. یافتهها: از 267 مدیر و کارشناس مورد مطالعه، 147 نفر(56/1%) مرد و بیشترین افراد(57/3%) دارای مدرک کارشناسی بودند و اکثریت قریب به اتفاق کارکنان و مدیران(91/6%) در واحدهای فنی اشتغال داشتند. میانگین سطح درک شده مدیران و کارشناسان در خصوص شهرت و تصویر یا وجهه سازمان 7/0±3/3، تولید و ارائه خدمات 7/0±1/3، حمایتها در هنگام ارائه خدمات و بعد از آن 7/0±0/3، و وفاداری و صداقت 8/0±3/3 بود. بین سطح ادراکات مدیران و کارشناسان و عوامل فردی و سازمانی ارتباط معنی دار وجود نداشت(0/05
کلیدواژههای فارسی مقاله
ادراکات مشتریان، بهرهوری، تعالی سازمانی، نظام سلامت، ایران
عنوان انگلیسی
Measuring Customers’ Perception At MOHME Department Of Health, With National Productivity And Organizational Excellence Award Of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Today, customer perception assessment as a way to measure satisfaction and expectations has an important role in improving the quality of services and organizational excellence. This study aims to measure customers’ perception at the Health Deputy of Iran’s Ministry of Health and Medical Education (MOHME). Materials and Methods: This cross-sectional study was performed in 2012-2013. The population comprised the health deputies of medical universities, among which 13 of the universities were randomly selected. As the main customers of MOHME health deputy, these universities’ managers and experts were asked questions like a census. The data collection device was the national award standard questionnaire consisting of 2 sections and 26 questions. The data were analyzed by SPSS 18 with level. Results: Of the 267 managers and experts, 147 (56.1%) were male. Many of them (57.3%) had a bachelor's degree. Most of them (91.6%) were employed in technical units. The average perceived level of managers and experts regarding their reputation and image was 3.3±0.7, production and service 3.1±0.7, support while and after providing services 3.0±0.7, and loyalty and honesty 3.3±0.8 out of a maximum 5 points, respectively. There was no significant relationship between administrators and experts’ perception level on the one hand, and individual and organizational factors on the other (P>0.05). Conclusion: The study showed that customers’ perception of indices related to the quality of relationships, services and measures was at a moderate level. Therefore, it is recommended that the department of health should design and implement an appropriate intervention program for organizational excellence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدداود نصرالله پور شیروانی | seyed davood nasrollapour shirvani
assistant professor, social determinants of health research center, babol university of medical sciences, babol, iran
استادیار مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
محمد اسماعیل مطلق | mohammad esmaeil motlagh
professor, pediatrics department, school of medicine, ahvaz jondishapour university of medical sciences, ahvaz, iran
استاد گروه اطفال، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)
محمد شریعتی | mohammad shariati
associate professor, community medicine department, school of medicine, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشیارگروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
پری حاجی سید عزیزی | pari haji seiyed azizi
master of science of family amp;amp; population health office, health department, ministry of health and medical education, tehran, iran
کارشناس ارشد دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (Ministry of health and medical education)
آذین نحوی جو | azin nahvijou
manager of cancer research center, imam khomeini hospital, tehran university of medical sciences, tehran, iran
مدیر مرکز تحقیقات سرطان، بیمارستان امام خمینیره، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-152&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات