این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پیاورد سلامت، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷۹-۸۹

عنوان فارسی مدیریت مبتنی بر عملکرد کارکنان: کاربرد یک مدل زمان سنجی و کارسنجی در بیمارستان
چکیده فارسی مقاله  زمینه و هدف: مدیران سازمان‌ها همواره به دنبال روش‌های مناسبی هستند که بتوانند از طریق آنها بهره وری مهم‌ترین سرمایه سازمان، یعنی نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها را ارتقا دهند. این مطالعه با هدف ارائه‌ی یک مدل زمان سنجی و کارسنجی برای مدیریت مبتنی بر عملکرد کارکنان بیمارستان تهیه و تدوین شده است. روش بررسی: این مطالعه از گروه مطالعات توصیفی است. محیط انجام پژوهش یک بیمارستان عمومی بود که در آن یک کارشناس اسناد پزشکی به عنوان نمونه‌ی مورد پژوهش انتخاب شد. این مطالعه در ده مرحله انجام شد. در طی این مراحل فعالیت‌های عمده کارمند مورد نظر از طریق مشاهده‌ی مستقیم فعالیت و مصاحبه با وی جمع آوری گردید. سپس مواردی مانند زمان مورد انتظار فعالیت‌ها، بیکاری‌های مجاز، ضریب نهایی و زمان تعدیل شده محاسبه شد. در نهایت کل حجم کار کارمند بر اساس واحدهای کاری تعیین گردید. یافته‌ها: پیاده سازی روش معرفی شده در این پژوهش برای کارشناس اسناد پزشکی نشان داد که کل واحدهای کاری فرد مورد نظر، حدود 1160 واحد است که از این مقدار، تعداد 918 واحد کاری را به صورت موظفی و مابقی را به صورت اضافه کاری انجام می‌دهد. نتیجه‌گیری: استفاده از مدلهای مناسب مدیریت عملکرد کارکنان برای تعیین حجم کاری آنها، می‌تواند به بهبود بهره وری سازمان و رضایت کارکنان کمک فراوانی بنماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بیمارستان، مدیریت مبتنی بر عملکرد، کارسنجی

عنوان انگلیسی Staff Management Based On Performance: Application Of A Work Measurement Model In Hospital
چکیده انگلیسی مقاله  Background and Aim: Managers are always looking for better ways to improve productivity of staff. The aim of this study was to introduce a model based on work and time measurement for Staff Management based on performance in hospital. Materials and Methods: This descriptive - practical study was conducted in ten steps for a medical documents expert’s in a general hospital. The main activities of employees were determined via interview and direct observation. Then expected time, tolerances, final coefficient and work units for each activity were calculated. Finally, the total working units were calculated. Results: Implementation of introduced model for a medical documents expert’s in a general hospital showed that the total work units which the staff was obliged to do in one month was 918 units and the remaining (1160-918) was the extra units. Conclusion: Using appropriate models for the performance management of hospital staff workloads, can help to improve the hospital productivity and staff satisfaction. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Hospital, Performance-Based Management, Work Measurement

نویسندگان مقاله مهدی یوسفی | mehdi yousefi
assistant professor, health economics amp;amp; management sciences department, school of health, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
استادیار گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)

مریم احمدی | maryam ahmadi
associate professor, health information management department, school of health management and information sciences, iran university of medical sciences, tehran, iran - member of health management and economics center, iran university of medical sciences
دانشیار گروه مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران - عضو مرکز تحقیقات علوم مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

سمیه فضایلی | somayeh fazaeli
ph.d student in health information management, health information management department, school of health management and information sciences, iran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی دکترای مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی، گروه مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی


نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-70&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات