این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پیاورد سلامت، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۳۵۴-۳۶۵

عنوان فارسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان براساس نظریه هرزبرگ در بیمارستان‌های آموزشی شهرستان قزوین
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: اثربخشی و موفقیت یک سازمان به عملکرد کارکنان و به میزان تفاهم بین مدیران و کارکنان در اولویت بندی انواع مختلف انگیزاننده‌های شغلی بستگی دارد. این مطالعه به منظور تعیین عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بیمارستان‌های آموزشی شهر قزوین براساس نظریه هرزبرگ انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی - تحلیلی بود. جهت انجام این پژوهش 110 نفر از کارکنان به روش نمونه گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌ای بود که از چهار قسمت تشکیل شده بود. برای تعیین میزان اهمیت هر یک از عوامل بهداشتی و انگیزشی موثر بر عملکرد کارکنان از مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت استفاده شد. یافته‌ها : عوامل امنیت شغلی با میانگین نمره 39/4، حقوق و دستمزد مناسب با میانگین نمره 38/4 از نمره 5 در زمره عوامل بهداشتی و عوامل احساس مسئولیت در کار با میانگین نمره 38/4، مورد علاقه بودن کار با میانگین نمره 38/4 از نمره 5 در زمره عوامل انگیزشی به ترتیب در اولویت قرار گرفتند. 8/70 درصد از کارکنان دو عامل حقوق و دستمزد و امنیت شغلی را مهمترین عوامل بازدارنده در بهبود عملکرد کارکنان می‌دانستند. نتیجه‌گیری: توجه و برنامه ریزی جهت تامین عوامل حقوق و دستمزد مناسب و امنیت شغلی به عنوان عوامل بهداشتی و احساس مسئولیت در کار و احساس موفقیت در کار به عنوان عوامل انگیزشی، بیش از هر عامل دیگری می‌تواند در بهبود عملکرد کارکنان موثر باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effective Factors On Staffs’ Job Satisfaction Based On Herzberg Theory In Qazvin Teaching Hospitals
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: The Effectiveness and success of an organization depends on two factors one is the employees’ Performances and the other is the level of understanding between managers and employees in prioritize of different job motivators. The aim of this study was to determine factors that affect staffs’ performances in Qazvin teaching hospitals based on the Herzberg’s theory. Materials and Methods: This research was a descriptive study. To achieve the main aim of this study, one hundred and ten employees were selected through a multi- stage sampling method .In this study, for data collection a self-report questionnaire was used. The five-point Likert scale was used to determine the degree of importance of any hygiene and multinational's factors affecting the performance of the employees. Results: Among hygiene factors, the prevailing place was for Job security with an average 4/39 and then followed by a suitable salary with an average 4/38 of 5 scores. Among multinational's factors, job responsibility with an average 4/38 and job interest with an average 4/38 were placed as the most important factors in employees’ performance. %70/8 employees mentioned that two factors of suitable salary and job security are the most important obstacle for improvement of employee’s performance. Conclusion : The data of this study reveals that, Attention and Planning in providing proper salary and job security as hygiene factors and sense of responsibility and success as motivational factors, may play a more effective role in improving employees’ performance than any other factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر اشکان نصیری پور | amir ashkan nasiripour
associate professor, health services management department, school of management, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
دانشیار، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

بهرام دلگشایی | bahram delgoshaie
associate professor, health services management department, school of management and medical information sciences, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشیار، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

روح الله کلهر | rohollah kalhor
master of sciences in health service management, health information management research center, hormozgan university of medical sciences, bandar abbas, iran
کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (Hormozgan university of medical sciences)

محمد زکریا کیایی | mohammad zakaria kiaei
instructor, health service management department, school of public health, qazvin university of medical sciences, qazvin, iran
مربی هیات علمی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی قزوین (Qazvin university of medical sciences)

الهام شاه بهرامی | elham shahbahrami
master of sciences in public management, school of health management and information sciences, iran university of medical sciences, tehran, iran
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

سید سعید طباطبایی | seyed saeed tabatabaee
ph.d student in health services management, research center for health services management, institute for futures studies in health, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشجوی دکتری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-40&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات