این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۳۱۱-۳۱۸
عنوان فارسی
رابطه بین پیمان مدیریت و رضایتمندی کارکنان در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: یکی از شاخصهای اساسی و مهم برای ارزیابی موفقیت روشهای پیمان مدیریت رضایت مندی کارکنان میباشد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین پیمان مدیریت و رضایتمندی کارکنان در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390 انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی است. جامعه پژوهش شامل بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که از بین آنها 6 بیمارستان که در آنها پیمان مدیریت اجرا میشد انتخاب شد. تعداد 123 نفر از کارکنان این بیمارستانها به سئوالات که پرسشنامه خود ساخته رضایت سنجی از پیمان بود، پاسخ دادند. روایی پرسشنامه به تائید هم اساتید و هم صاحبنظران مرتبط رسید. پایایی نیز با تحلیل دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و آزمون آماری تی زوجی انجام شد. یافتهها: میانگین میزان رضایتمندی کارکنان قبل از اجرای روشهای پیمان مدیریت 04/3(از 5) و بعد از اجرا 86/2(از 5) بود. بین میزان رضایتمندی کارکنان قبل و بعد از اجرا رابطه معنی دار وجود داشت(005/0< P) و میزان رضایت آنان بعد از واگذاری خدمات کاهش یافته بود. نتیجهگیری: اجرای روشهای پیمان مدیریت کاهش رضایت کارکنان را به دنبال داشته است. یکی از دلایل این نتیجه اجرای این روشها در کوتاه مدت بوده است. بنابراین بیمارستانها باید یک رابطه بلندمدت را در واگذاری فعالیتهای خود ایجاد نمایند، تا در این زمینه موفقتر شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیمان مدیریت،رضایتمندی،بیمارستان،مدیریت
عنوان انگلیسی
Relationship Between Contract Management And Staff Satisfaction In Hospitals Affiliated To Tehran University Of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Staff satisfaction is one of the basic and important indicators for assessment of contract management. The aim of this study was to survey relationship between contract management and staff satisfaction in hospitals affiliated to the Tehran University of Medical Sciences in 2011. Materials and Methods: This research was a cross-sectional and descriptive study. Six hospitals which were deployed a contract management system in recent years were chosen. A questionnaire with Likert scale was designed to measure the satisfaction. One hundered and twenty three employees filled the questionnaire. The data analysis was performed using descriptive statistics and paired t test. Results: The average staff satisfaction score before implementing contract management system was 3/04(out of 5) and after implementation was 2/86. The correlation of satisfaction among workers before and after the out sourcing was significant(P< 0/005). It was clear that satisfaction was reduced after the transfer. Conclusion: The average staff satisfaction score before implementing contract management system was 3/04(out of 5) and after implementation was 2/86. The correlation of satisfaction among workers before and after the out sourcing was significant(P< 0/005). It was clear that satisfaction was reduced after the transfer.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Contract Management,Satisfaction,Hospital,Management
نویسندگان مقاله
محمد علی ژیرافر | mohammadali zhirafa
master of sciences in health care management, international pardis of tehran university of medical sciences, tehran, iran
کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
سودابه وطن خواه | soodabeh vatankhah
associate professor, health care management department, school of management amp;amp; medical information science, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشیار گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
سید حسام سیدین | seyed hesam seyedein
assistant professor, health care management department, school of management amp;amp; medical information science, management sciences amp;amp; health economic research center, tehran university of medical sciences, tehran, iran
استادیار گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی، مرکز تحقیقات علوم مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-23&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات