این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۷، شماره ۱۵۰، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
پاسخ به مداخله به عنوان نقشه راه فراگیرسازی آموزشی
چکیده فارسی مقاله
بسیاری از دانشآموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در یک روال هر روزه از آموزش عمومی خارج میشوند. اگرچه در این میان صداهایی مبنی بر آموزش این دانشآموزان در همان موقعیت عمومی (فراگیرسازی آموزشی) در کنار همسالانشان به گوش میرسد، اما نحوه حمایت از نیازهای رفتاری و تحصیلی این دانشآموزان در قالب فراگیرسازی آموزشی هنوز مبهم است. در این مقاله با مروری کوتاه بر پیشینه تجربی پاسخ به مداخله، به تشریح علل اصلی ناکامی در فراگیرسازی آموزشی و راهحلهای عرضهشده برای آن، در منابع اطلاعاتی پرداخته شده است. درواقع رویکرد پاسخ به مداخله در منابع اطلاعاتی بهعنوان نقشه راهی برای اجرای فراگیرسازی آموزشی و رفع موانع پیشروی آن بیان شده است. بهطورکلی، پاسخ به مداخله میتواند بهعنوان رویکردی برای تسهیل فراگیرسازی دانشآموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در ایران بهکار گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فراگیرسازی، پاسخ به مداخله، مشکلات یادگیری و رفتاری
عنوان انگلیسی
Response to Intervention as a Roadmap for Educational Inclusion
چکیده انگلیسی مقاله
A large number of students with learning and behavioral problems are routinely excluded from regular education. Although there are voices that educate these students in the same position with their peers (educational inclusion), it remains unclear how best to support their needs for academic and behavioral support. In this article, a comprehensive summary of the literature concerning RTI is given and we will discuss the implementation and application of RTI model as an approach to facilitate the inclusion of students with learning and behavioral problems. Response to intervention can be used as an approach to facilitate inclusion of students with learning and behavioral problems in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدمحمدصبور ابراهیمی |
دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-555-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-808359.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
یادگیری
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات