این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۷، شماره ۱۵۰، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مداخلههای آموزشی کارکردهای اجرایی برای کودکان با نارسایی شناختی
چکیده فارسی مقاله
کارکردهای اجرایی، اصطلاحی جامعتر و وسیعتر از مفهوم شناخت هستند و طیف گستردهای از فرایندهای مرتبط، که مسئول رفتار معطوف به هدف هستند را یکپارچه میکنند. نتایج اغلب پژوهشهای مداخلهای، فواید اثربخش و پایدارِ آموزش کارکردهای اجرایی در عملکرد تحصیلی را تأیید کردهاند. اغلب این پژوهشها به نقش محوری حافظه کاری و توجه در شناخت و ارتباط قوی این دو مؤلفه با پیشرفت تحصیلی تأکید شده است. در مداخلههای آموزشی کارکردهای اجرایی برای کودکان با نارسایی شناختی، ترسیم نیمرخ شناختی در ابعاد گوناگون، از اهمیت ویژهای برخوردار است. کارکردهای اجرایی بهخوبی میتوانند هم پیشرفت تحصیلی را قبل از دبستان پیشبینی کند و تقویت آنها در طول تحصیل، باعث بهبودی عملکرد تحصیلی دانشآموزان میشود. در این مقاله، مداخلاتی که کارکردهای اجرایی جامعه هدف آنها کودکان با نارسایی شناختی بوده، مورد بررسی قرار گرفته و تمرینهایی که باعث تقویت مهارتهای اجرایی در آنها میگردد، ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Educational Interventions in Executive Functions in Children with Cognitive Disabilities
چکیده انگلیسی مقاله
"Executive functions" are used as an umbrella term that are broader than cognition and incorporates a range of interrelated processes responsible for goal-directed behavior. Most of the findings from interventional studies have confirmed the effective and sustained benefits of training executive functions in academic performance. Most of these studies, both working memory and attention have a central role in cognition and the strong relationship between these two components has been emphasized with academic achievement. In educational interventions, executive functions for individuals with cognitive disabilities, drawing cognitive profiles in different dimensions, has a great importance. Executive functions can well predict academic achievement before pre-primary, and enhance their ability to improve their academic situation during their studies. In this paper, investigative intervention in executive functions that their target community was children with cognitive disabilities has been reviewed and then simple exercises that reinforce their executive skills are presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرضیه عزیزیان | Marzieh Azizian
Farhangian University of Yazd
دانشگاه فرهنگیان یزد
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-6&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-808361.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
یادگیری
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات