این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۷، شماره ۱۵۰، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مقایسه‌ی دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم: دو روش مبتنی بر رویکرد رفتارگرایی در اختلال یادگیری
چکیده فارسی مقاله زمینه: هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی دو روشِ برخاسته از رویکرد رفتارگرایی، دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم با تأکید بر کاربرد آن‌ها در حوزه اختلال یادگیری بود. برای این کار با استفاده از روش مرور سیستماتیک در پایگاه‌های اطلاعاتی Science Direct, ProQuest, PubMed, Google scholar با کلید واژه‌های Learning disability, Learning disorder, Precision teaching, Direct instruction منابع علمی مرتبط جمع‌آوری شد. پس از جمع‌آوری منابع، روش دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم از جنبه‌های تاریخچه، فرایند و روش کار و شواهد اثربخشی با یک‌دیگر مقایسه شدند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که این دو روش با وجود برخورداری از یک زمینه‌ی نظری مشترک از جنبه‌های گوناگون با یک‌دیگر تفاوت دارند که این تفاوت‌ها در متن مقاله تشریح شده‌اند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال یادگیری، رویکرد رفتاری، دقیق‌آموزی، آموزش مستقیم

عنوان انگلیسی Comparison of Precision Teaching and Direct Instruction: Two Methods Based on Behavioral Approach in Learning Disorder
چکیده انگلیسی مقاله Background: The purpose of the present study was to compare the two methods derived from the behavioral approach, precision teaching and direct instruction with an emphasis on their application in the area of learning disorder. To do this, using the systematic review method by searching the following words (learning disability, learning disorder, precision teaching, direct instruction) in scientific websites like, Science Direct, Proquest, PubMed, and Google Scholar databases data were collected. After collecting resources, the methods of precision teaching and direct instruction were compared to the aspects of history, procedure and evidence of effectiveness. Conclusion: The results showed that these two methods differ from one aspect to another, despite the fact that they have a common theoretical basis, which are described in the text of the article.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حجت پیرزادی | Hojat Pirzadi
Allameh Tabataba'i University
دانشگاه علامه طباطبایی

حانیه محمد اسماعیل بیگی | Haniye Mohammad Esmaeilbeygi
, Shiraz University
دانشگاه شیراز


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-808362.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده یادگیری
نوع مقاله منتشر شده اصیل پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات