این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۷، شماره ۱۵۰، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
برنامه سان-رایز (SRP) برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اختلال طیف اُتیسم (ASD) یکی از اختلالهای عصبی رشدی که مسائل و مشکلات بسیاری در زمینه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی برای کودکان به همراه دارد. برای مقابله با مشکلات کودکان، روشهای مختلف بر مبنای جهتگیریهای متفاوت ابداع شده است. پژوهش مروری حاضر با هدف معرفی برنامه سان-رایز (SRP) برای کودکان با اختلال طیف اُتیسم انجام گرفته است. این برنامه بر مبنای تحلیل رفتار کاربردی (ABA) تدوین شده است، اما تفاوتهای قابلملاحظهای با آن دارد. برنامه سان-رایز (SRP) جزء مداخلات فشرده به شمار میرود که 5 روز در هفته (40 ساعت) اجرا میشود. در این برنامه به والدین آموخته میشود تا به فرزند خود عشق بورزند، به او احترام بگذارند و او را «آنچنان که هست» بپذیرند، تا از طریق این پذیرش، فرزند خود را به برقراری ارتباط دو جانبه در محیط آرامبخش خانه تشویق کنند. نتیجه گیری: یافتههای پژوهشی نیز ثابت کردهاند که این برنامه، مهارتهای ارتباطی و اجتماعی کودکان با اختلال طیف اُتیسم را بهبود میبخشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اوتیسم، برنامه سان-رایز، مهارتهای اجتماعی و ارتباطی
عنوان انگلیسی
Son-Rise Program (SRP) for Children with Autism Spectrum Disorder
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodegenerative disorder that has many problems with social and communication skills for children. Based on this, different approaches to treatment based on different orientations have been developed. This review article conducted with the aim of introducing Son-Rise Program (SRP) for children with autism spectrum disorder. The program is based on Applied Behavior Analysis (ABA), but it has significant differences with it. The Son-Rise Program (SRP) is part of the intensive intervention that runs 5 days a week (40 hours). In this program, parents are taught to love their children, to respect her, and to accept her "as they are", through this admission, encourage your child to interact in the home. Discussion: Research findings have proven that the program improves the communicational and social skills of children with autism spectrum disorder.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
autism, Son-Rise Program (SRP), communicational and social
نویسندگان مقاله
علیرضا محسنی اژیه | Alireza Mohseni Ezhiyeh
University of Isfahan
دانشگاه اصفهان
قاسم نوروزی | Ghasem Nourozi
University of Isfahan
دانشگاه اصفهان
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1308-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-808364.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
اتیسم
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات