این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۴۱-۶۰

عنوان فارسی نقش‌های بنگاه جدید فناوری نانو در توسعۀ محصول پ مشترک با شرکت صنعتی
چکیده فارسی مقاله بنگاه‌های جدید به‌طور معمول فاقد منابع و قابلیت‌های موردنیاز بوده و به‌دنبال ایجاد همکاری به‌منظور دسترسی به منابع بیرون از بنگاه هستند. علیرغم اهمیت همکاری بنگاه‌های جدید با شرکت‌های صنعتی، تکامل نقش بنگاه جدید در همکاری با شرکت صنعتی در طی فرایند توسعۀ محصول جدید، کمتر موردتوجه محققان بوده است. این تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی است و با روش مورد کاوی چندگانه طولانی‌مدت، به بررسی پنج همکاری بنگاه جدید فناور نانو و شرکت صنعتی از سال 1389 تا 1395 پرداخته است. روش گردآوری داده، مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته و بررسی مکاتبات، توافق‌نامه‌ها، قراردادها و صورت‌جلسات بوده و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، پس از اشباع نظری، از روش کدگذاری استفاده شد. یافته­های تحقیق نشان می‌دهد نقش بنگاه جدید در ابتدای همکاری، توصیه‌کنندۀ فناوری و برانگیزانندۀ شرکت صنعتی بوده و بعداز آن به‌ترتیب مجری پژوهش‌های موردنیاز شرکت صنعتی، ارائه‌دهندۀ دانش فنی، تأمین‌کنندۀ مواد و تجهیزات پیشرفته موردنیاز شرکت صنعتی و سرانجام مشاورۀ وی در حوزه­های فناوری است. این مطالعه تصویر مناسبی از همکاری بنگاه جدید فناوری نانو با شرکت‌های صنعتی برای محققان و مدیران بنگاه­ها و شرکت­ها و همچنین سیاست‌گذاران ارائه می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بنگاه جدید، شرکت صنعتی، همکاری، فناوری نانو، توسعۀ محصول جدید،

عنوان انگلیسی The new nanotechnology firms’ roles during collaborative new product development with incumbents
چکیده انگلیسی مقاله New firms face with diverse challenges such as lack of resources. Business relationships are a special approach to reach other organizations' resources and capabilities. Yet very little research has explained how new nanotechnology firms' roles change during joint new product development process. This paper is applied and qualitative research based on longitudinal multi-case study of five collaborations between the new nanotechnology firms and incumbents from 1388 to 1395. The contribution of this research is available in two parts. First, the roles of the new nanotechnology firms change during collaboration from a "technology recommend-er" at the start to "technology developer" and then "incumbent's value chain supplier" in mass production. Second, the result shows the evaluation of new nanotechnology firms' role. This study provides a worthy illustration of these collaborations for researchers, businesses, and policy makers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی بحرینی |
دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

علی مبینی دهکردی |
دانشگاه تهران

محمد رضا میگون پوری |
عضو هیات علمی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_67264_39f50fbd8299e9a593940857c33ad20b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-808374.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات