این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۶۰

عنوان فارسی بررسی رابطۀ بین بازاریابی کارآفرینانه و وفاداری به برند در صنایع غذایی لبنی (مورد مطالعه: برند کاله)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی رابطۀ بین ابعاد منتخب بازاریابی کارآفرینانه و وفاداری به برند در صنایع غذایی لبنی، انجام شده است. نوآوری این پژوهش چنین است که، برای اولین بار سنجه­ها و ابعاد سازۀ بازاریابی کارآفرینانه، از دید مشتریان، با بهره­گیری از مطالعه‌های گذشته، استخراج و رابطۀ این ابعاد بر وفاداری مشتریان نسبت به برند کاله، ارزیابی شده است. این تحقیق، از لحاظ هدف در زمرۀ پژوهش‌های کاربردی بوده و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده‌ها توصیفی- همبستگی است. جامعۀ مورد بررسی کلیۀ شهروندان تهرانی هستند که از محصولات شرکت کاله استفاده کرده­اند. این پژوهش در سال 1396 به انجام رسیده است. برای گردآوری اطلاعات با استفاده از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه تعداد 380 پرسشنامه استاندارد با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده در بین اعضای نمونه، توزیع و اطلاعات به روش تحلیل معادلات ساختاری و از طریق نرم‌افزار لیزرل نسخه 8/8 تحلیل شده است. نتایج نشان‌دهندۀ وجود رابطۀ مستقیم بین دو بعد نوآوری­گرایی ادراک‌شده و ارزش­آفرینی ادراک‌شده با وفاداری به برند و رابطۀ معکوس بین بُعد ­بیش­فعالی ادراک‌شده و وفاداری به برند در مشتریان کاله است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی کارآفرینانه، صنایع غذایی لبنی، وفاداری به برند،

عنوان انگلیسی The Investigation of relationship between entrepreneurial marketing and brand loyalty in dairy industry (Case study: kaleh)
چکیده انگلیسی مقاله This study aims to investigate the relationship between selected entrepreneurial marketing's dimensions and brand loyalty in dairy industry. In this study, the dimensions and measurement instruments of entrepreneurial marketing, have been explored from customer's perspective for the first time in the literature, based on previous studies and examination of expert's opinions, and consequently their effect on customer loyalty to Kaleh has been evaluated. This research is applied in terms of purpose and the methodology used is descriptive-correlation. The statistical population of this research includes all citizens of Tehran who use Kaleh products. This research was completed in 1396 and In order to collect information, 380 structured questionnaires were distributed by simple random sampling among sample members, and information were analyzed by structural equation model analysis using the LISREL software version 8.8 The results show that perceived innovativeness and perceived value creation have a positive effect on brand loyalty and perceived proactiveness have a negative effect on brand loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله entrepreneurial marketing, brand loyalty, dairy industry

نویسندگان مقاله علی محبت طلب |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی تهران

مهران رضوانی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

بابک ضیاء |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_67278_b4fa592102e21d936f78cde6189361ef.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-808377.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات