این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۰، شماره ۱۹، صفحات ۳۹-۶۳

عنوان فارسی چالش‌های پذیرش تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکت‌های فعال مستقر در شهرک صنعتی بوشهر)
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق شناسایی موانع پذیرش تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و کارکنان شرکت‌های فعال مستقر در شهرک صنعتی بوشهر تشکیل می‌دهند. بدلیل عدم دسترسی به اطلاعات کامل از حجم جامعه، تعداد جامعه آماری به صورت نامحدود در نظر گرفته شد. برای جمع‌آوری داده‌ها جهت انجام آزمون فرضیه‌ها از ابزار پرسش‌نامه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار SMARTPLS استفاده گردید. نتایج تحلیل‌ها نشان داد که «موانع سازمانی» شامل کمبود زمان، عدم آگاهی و اطمینان کافی از منافع و مزایا، هزینه، عدم اشتیاق برای نوآوری و سواد و مهارت فنی ناکافی کارکنان، «موانع فنی» شامل عدم سازگاری با محصولات، خدمات و روش کسب‌و‌کار شرکت، فقدان امنیت لازم و پایین بودن سطح تکنولوژی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و «موانع محیطی» شامل رقابت اندک، استفاده اندک توسط مشتریان، حمایت ناکافی دولت، استفاده اندک توسط شرکا و عرضه‌کنندگان و ضعف قانون در زمینه تجارت الکترونیک، بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط شرکت‌های کوچک  متوسط تأثیر منفی دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification of Electronic Commerce Adaption Barriers in Small and Medium Enterprises (SMEs): ACase Study of the Active Firms Based in the Industrial Town of Bushehr City
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to identify the barriers of adopting e-commerce in small and medium enterprises. The target population consisted of the managers and the staff of the active companies based in the Industrial town of Bushehr city. Due to the lack of complete information from the population, an unlimited number of cases were taken into consideration.  Questionnaires were used to collect the required data. For data analysis, the structural equation modeling approach, the partial least square and the SMARTPLS software were used. The results showed that certain barriers have a negative impact on the adoption of electronic commerce by small to medium sized enterprises. These barriers are 1) "institutional barriers" including lack of time, lack of knowledge and certainty of benefits, costs, lack of enthusiasm for innovation, and inadequate staff education and technical skills, 2) "technical barriers" including lack of compatibility with products, services and business methods, lack of proper security and low-level hardware and software technology, and 3) "environmental barriers" including insufficient competition, limited use by customers, inadequate support from the government, limited use by partners and suppliers, and the weakness of the laws of electronic commerce.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مجید اسماعیل پور |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر

سید یعقوب حسینی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر

یونس جعفرپور |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1144_7a0d8493be25917ff84f8cbec06857d8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-819446.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات