این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱۰، شماره ۱۹، صفحات ۹۹-۱۲۱

عنوان فارسی قابلیت‌های پویا در استراتژی کسب مزیت رقابتی رابطه محور، مورد مطالعه صنعت ساختمان
چکیده فارسی مقاله امروزه شرکت­ها به عنوان قسمتی از شبکه­ی روابط نگریسته می­شوند که می­توانند از این شبکه مزیت رقابتی کسب کنند. تحقیق حاضر با هدف تحلیل نقش قابلیت­های پویا در رابطه­ی روابط بیرون سازمانی با مزیت رقابتی سازمان و کمی‌سازی این روابط انجام شده­است. برای این منظور از روش تحقیق آمیخته استفاده شده­است. ابزار کمی سازی روابط، پرسشنامه بوده است که با روش‌های مختلف روایی و پایایی آن بررسی گردید. پرسشنامه در سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در تهران به صورت تصادفی توزیع گردید که 352 مورد از آن کامل برگدانده شد. نتایج نشان از تاثیر بسیار بیشتر مسیر غیر مستقیم تبدیل سرمایه اجتماعی بیرونی سازمان به مزیت رقابتی نسبت مسیر مستقیم آن دارد. قابلیت­های پویا نقش میانجی معنادار و مکمل را در این رابطه ایفا می­کند. حمایت­های دولت، عدم کارایی اجباری و عدم اطمینان از تقاضا از جمله متغیرهای تعدیلگر محیطی تاثیرگذار بر مدل تحقیق بوده­ اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رویکرد رابطه‌ای، مزیت رقابتی، قابلیت‌های پویا، تئوری نهادی،

عنوان انگلیسی Dynamic Capabilities in Relation-oriented Competitive Advantage Strategy: A Case Study of the Construction Industry
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, companies are seen as a part of the relationships network from which competitive advantages can be gained. This study aims to analyze the role of dynamic capabilities with regard to the external relationships of organizations with competitive advantage. For this aim, a mix method was used, and a questionnaire was served to quantify those relationships. The reliability and validity of the questionnaire was checked by different methods. The questionnaire was distributed in the 13th international construction fair in Tehran through random sampling. As many as 352 were completed and returned for quantitative analysis. The findings showed that external social capital affects competitive advantage much more indirectly than directly. It was also shown that dynamic capabilities play a significant complementary and mediating role in this relationship. Government supports, enforcement inefficiency, and demand uncertainty are the environmental moderating variables that have impacts on the research model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسماعیل شاه طهماسبی |
دکتری بازاریابی بین‌الملل، دانشگاه تربیت مدرس

سیدحمید خدادادحسینی |
استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس

اسدالله کردنائیج |
دانشیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_1146_98ae471460e512a38255dcd04e6fa90d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-819448.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات