این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۰، شماره ۸۱، صفحات ۲۶-۳۵

عنوان فارسی تأثیر گاز نیتروژن در تایر بر مصرف سوخت خودرو
چکیده فارسی مقاله با توجه به افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی، آلایندگی زیست‌محیطی و قیمت این نوع سوخت‌ها، انجام اقدام‌هایی به‌منظور کاهش مصرف سوخت اجتناب‌ناپذیر شده است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر گاز نیتروژن به جای فشار هوا در تایر بر مصرف سوخت موتور خودروهای بنزینی‌ست. از این‌رو، در این پژوهش ابتدا شرایطی به‌عنوان شرایط مبنا تعریف شد و مقدار مصرف سوخت اندازه‌گیری شد، سپس با تغییر در نوع گاز داخل تایر و تغییر در فشار آن، مقدار تغییر دور موتور خودرو و زمان پاشش انژکتور آن اندازه‌گیری و نمودارهای متفاوت مصرف سوخت خودرو نشان داده شد. نتیجه‌ها نشان داد که افزایش فشار تایر و استفاده از گاز نیتروژن در تایر، سبب کاهش مصرف سوخت به‌طور قابل‌ملاحظه‌یی می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نیتروژن، فشار باد تایر، مصرف سوخت، پالس انژکتور،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صیاد نصیری |
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف

حبیب رضایی |
دانشجوی مهندسی مکانیک خودرو، دانشگاه جامع علمی کاربردی ساپکو

رسول اوتادی |
دانشجوی مهندسی مکانیک خودرو، دانشگاه جامع علمی کاربردی ساپکو

میلاد بیات |
دانشجوی مهندسی مکانیک خودرو، دانشگاه جامع علمی کاربردی ساپکو


نشانی اینترنتی http://www.iranrubbermag.ir/article_68132_b44d69abcee5236ae86ed9fa5d5c996f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات