این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد
، جلد ۳۷، شماره ۱، صفحات ۶۵-۷۲
عنوان فارسی
بررسی سرفصلهای دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ التحصیلان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: دندانپزشکی ترمیمی از پرکاربردترین شاخه ها در حیطه کاری یک دندانپزشک است. استفاده از نقد فارغالتحصیلان از بهترین روشهای ارزشیابی و بازخورد در بررسی برنامه درسی است. هدف از این مطالعه بررسی سرفصلهای دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی از دیدگاه فارغالتحصیلان عمومی دانشکده دندانپزشکی مشهد طی 5 سال گذشته (1383 تا 1388)بود. مواد و روشها:در این مطالعه 200 نفر از فارغالتحصیلان دانشکده دندانپزشکی مشهد طی سالهای 1383 تا 1388، در مورداهمیت و ضرورت سرفصلهای تدریس شده دروس ترمیمی نظری و میزان ترمیمهای لاگ بوک دروس ترمیمی عملی با استفاده از پرسشنامهای روا و پایا، مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات به دست آمده به صورت توصیفی گزارش گردید. یافتهها:75% از افراد، پرسشنامه کامل شده را برگرداندند. در مورد دروس نظری، پاسخدهندهها اهمیت و ضرورت مباحث تدریس نظری را زیاد دانستند (بیش از 50 درصد). در مورد لاگ بوک دروس عملی نیز گرچه بیشتر افراد، آن را کافی میدانستند، ولی گنجاندنترمیمهای کامپوزیتی وسیع، بیشتر مورد توصیه قرار گرفت. نتیجه گیری:با توجه به نظرات فارغالتحصیلان، دروس نظری و لاگ بوک دوره بالینی ترمیمی نیاز به بازبینی دارد و این بازبینی بهتر است بر توانمندسازی در حیطههای مربوط به ترمیمهای زیبایی و ترمیمهای وسیع تاکید بیشتری داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه آموزشی، دندانپزشکی ترمیمی، فارغالتحصیلان،
عنوان انگلیسی
Evaluation of the Topics of Theoretical and Clinical Courses of Operative Dentistry in General Dentistry Major: Alumni Perspectives
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Operative dentistry is one of the most useful scopes in practice of dentistry. Recognition of weaknesses of dentists in this scope is very important and general dentists are the main sources to evaluate the operative dentistry curriculum and receiving feedbacks from it. The aim of this study was to evaluate the importance of the topics of theoretical and clinical courses of operative dentistry in general dentistry major curriculum by Mashhad Dental School alumni graduating between 2006-2010. Materials & Methods: A valid and reliable questionnaire to evaluate the topics of courses in theoretical course of operative dentistry and practical course (including different restorations and number of sessions) was distributed among 200 dentistry alumni. The data were reported descriptively. Results: Response rate was 75%. Most of the responders evaluated that most of theoretical topics are important (more than 50%); Practical topics were mostly sufficient and it was recommended to increase the number of extensive composite restorations. Conclusion: According to alumni point of view of importance of defferent topics in operative dentistry curriculum, revision of the curriculum is in demand with special regard to extensive and cosmetic restorations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Curriculum, restorative dentistry, alumni
نویسندگان مقاله
فاطمه ملک نژاد یزدی | fatemeh maleknejadyazdi
professor, dept of restorative dentistyry, school of dentistry, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
استاد گروه ترمیمی و زیبایی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
نسرین دانایی فر | nasrin danaeefar
student of dentistry
دانشجوی دندانپزشکی
ملیحه جهان تیغ | maleiheh jahantigh
dentist
دندانپزشک
مجید اکبری | majid akbari
associate professor of restorative dentistry, dental research center, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
دانشیار ترمیمی و زیبایی، مرکز تحقیقات دندانپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmds.mums.ac.ir/article_445.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات