این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Review of Foreign Affairs، جلد ۵، شماره ۱۷، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی Learning Process in Public Policy: The Case of Iranian Nuclear Diplomacy
چکیده فارسی مقاله This paper aims to highlight the linkage between domestic public policy and international bargaining power in the realm of science and technology policy. To do so, it constructs a model hybrid of two independent theoretical frameworks: Advocacy Coalition Framework by Paul Sabatier and Double Edged Diplomacy by Peter Evans. The main question to answer is how policy learning at the national level can occur as a result of the factor of enlightenment according to the Advocacy Coalition Framework and the second question is how this learning stretches to the foreign policy sub-system and invigorates the capacity of negotiating team for providing more innovative package of technical instruments or the so-called “win-set”, according to the Double Edged Diplomacy. This hybrid model is applied to the case of nuclear policy/ diplomacy of Iran. Thus, the objective of the paper is twofold: first, it takes on an analysis of the domestic nuclear policy change or readjustment in Iran that has been produced by policy learning. The second objective is to explain how this domestic learning factor overflowed to the foreign policy sub-systems and has provided the country with a new approach to the nuclear negotiations with foreign partners.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی نقش فرآيند يادگیري در سیاستگذاري عمومی: مورد مطالعاتی ديپلماسی هسته اي ايران
چکیده انگلیسی مقاله هدف اين مقاله روشن ساختن رابطه بين سياستگذاری عمومي داخلي و قدرت چانه زني در سطح بين المللي در حوزه سياستهای علم و فناوری است. برای نيل به اين هدف، مقاله يك مدل تلفيقي از دو چارچوب نظری مستقل بدست مي دهد: نخستين چارچوب نظری توسط پل ساباتيه ارائه شده و ائتلاف حاميان نام دارد. چارچوب نظری دوم تحت عنوان ديپلماسي دو لبه توسط پيتر ايونس عرضه شده است. سوالاتي که اين مقاله در پي پاسخ به آنها است، عبارتند از: 1 چگونه يادگيری سياستي با استفاده از - عامل روشنگری مورد تاکيد در چارچوب ائتلاف حاميان در سطح ملي اتفاق مي افتد. 2 به چه طريق اين يادگيری باعث نوآوری در بسته های ابزارهای سياستي مي شود و - در مذاکرات بين المللي توسط طرفهای مذاکره ارائه مي شود. مورد مطالعاتي اين مقاله 5 است و در آن اعتبار کاربردی مدل تلفيقي + مذاکرات هسته ای ايران با کشورهای 1 پيشنهادی محك زده مي شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Tahereh Miremadi |



نشانی اینترنتی http://irfajournal.csr.ir/WebUsers/irfajournal/UploadFiles/OK/13940902150245000020-F.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/471/article-471-840170.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات