این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبرد، جلد ۲۶، شماره ۸۴، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی ارزیابی سیاست‌گذاری رسانه‌ای در سازمان صداوسیما: مطالعه موردی سند چشم‌انداز افق رسانه
چکیده فارسی مقاله در مقاله حاضر با بهره‌گیری از روش پیمایشی و با تمرکز بر سند چشم‌انداز افق رسانه به مطالعه سیاست‌گذاری رسانه‌ای در رسانه ملی می‌پردازیم. بدین منظور و در تناظر با مدل مرحله‌ای سیاست‌گذاری، مراحل صورت‌بندی مسئله و تصمیم‌گیری با عنوان واحد مرحله «طراحی سیاست» در نظر گرفته شده و به همراه مرحله «اجرا» مورد مطالعه پسینی قرار گرفته‌اند. جامعه آماری این مطالعه را کارکنان رسانه ملی تشکیل داده‌ است. نتایج نشان داد که از نظر پاسخگویان، سیاست‌های افق رسانه در مرحله طراحی سیاست‌ها با ضعف در مؤلفه‌های واقع‌بینانه‌ بودن و انعطاف‌پذیری روبه‌رو بوده و اجرای سیاست‌ها نیز با چالش در مؤلفه‌های آموزش و مشارکت کارکنان مواجه بوده است. درنهایت با اتخاذ رویکردی آینده‌نگرانه و به‌منظور در دسترس‌بودن گزینه‌های مطلوب برای تدوین سند آینده راهبردی سازمان صداوسیما توجه به چالش‌هایی مثل ریزش مخاطبان، رقابت با رسانه‌های ماهواره‌ای و نیروی انسانی غیرمتخصص و اتخاذ راه‌حل‌هایی با تمرکز بر توجه به نیازهای مخاطبان و کوچک- چابک‌سازی سازمان پیشنهاد می‌شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Media Policy Making in IRIB: the Case Study of Media Vision Document
چکیده انگلیسی مقاله In this article, we study media policy making in IRIB by using a survey method and with a focus on media vision document. To do this and in correspondence with the policy-making stage model, the formulation of the problem and decision making were envisioned under the single title of "policy design" stage and along with stage performance, were studied a posteriori. Statistical population of this study is national media staff. The results showed that from respondents' point of view, media vision policies in the stage of policy design phase suffer from weakness in the elements of objectivity and flexibility and also the implementation of policies has faced challenges posed by the elements of training and employee’s participation. Eventually, by adopting a futuristic approach and in order to achieve the desired options to formulate the future strategic document of IRIB, paying attention to challenges such as falling audiences, competing satellite media, unskilled manpower and providing solutions with a focus on considering the needs of audience, and making the organization smaller and more agile would be necessary.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد پاکزاد |
دانشگاه علامه طباطبایی

علی خواجه نایینی |
دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی http://rahbord.csr.ir/WebUsers/rahbord/UploadFiles/OK/1396080111235003398-F.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/825/article-825-840960.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات