این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۲، شماره ۶۹، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
تأثیر اشتیاق کارآفرینانه بر تصمیم به بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
اشتیاق، قلب کارآفرینی است. اشتیاق کارآفرینانه، احساسات مثبت شدیدی است که کاملاً آگاهانه بوده و از طریق مشارکت در فعالیتهای کارآفرینانه تجربه میشوند. این فعالیتهای کارآفرینانه مرتبط با هویت شخصی کارآفرین هستند. از این رو، هدف این پژوهش، بررسی تأثیر انواع اشتیاق کارآفرینانه (اشتیاق ابداعی، اشتیاق تأسیسی و اشتیاق توسعهای) بر بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه در میان کارآفرینان مستقر در پارکهای علم و فناوری دانشگاههای دولتی شهر تهران میباشد. با توجه به اینکه اشتیاق کارآفرینانه بیانگر حالات احساسی و هیجانی است، هیجانات افراد میتواند رابطه بین اشتیاق کارآفرینانه و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه را تحتتأثیر قرار دهد و تعدیل نماید. بر این اساس، اثر تعدیل کنندگی هیجانات افراد بر رابطه بین اشتیاق کارآفرینانه و تصمیم به بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه نیز بررسی میشود. اعتبار (آلفای کرونباخ) پرسشنامه اشتیاق کارآفرینانه برابر 805/0 بوده، اما برای سنجش تصمیمگیری به بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه از سناریوهای تصمیمگیری استفاده شده است. به منظور ایجاد هیجان در مشارکتکنندگان در طی فرآیند پاسخ به سناریوهای تصمیم به بهرهبرداری از فرصت، از سیستم تصاویر احساسی بینالمللی (IAPS) در قالب پروتکل آزمایشی استفاده شده است. نتایج تکنیک رگرسیون سلسلهمراتبی (HLM) ، نشان میدهند اشتیاق تأسیسی و توسعهای در تصمیم به بهرهبرداری از فرصتها تأثیر مثبت معناداری دارند، اما این رابطه توسط هیجان تعدیل نمیشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Entrepreneurial Passion on Decisions to Exploit Entrepreneurial Opportunities
چکیده انگلیسی مقاله
Previous studies have explored the role of passion for work in manager's decision to exploit new opportunities. But there still exists some missing points in this process. Entrepreneurial Passion (EP) is defined as consciously accessible intense positive feelings experienced by engagement in entrepreneurial activities associated with roles that are meaningful and salient to the self-identity of the entrepreneur. Three different types of entrepreneurial passion have been proposed: 1. Passion for inventing; 2.Passion for founding and 3.Passion for developing. The purpose of this study is to explore the role of three types of entrepreneurial passion in entrepreneur’s decisions to exploit entrepreneurial opportunities. While excitement as a positive affective experience is likely to impact managerial decision, we examined the moderating role of excitement on the relationship between three types of entrepreneurial passion and entrepreneurs decisions to exploit entrepreneurial opportunities. Entrepreneurs were confronted with 32 scenarios. To induce excitement in participants during their decision making, they were shown calm and emotional pictures from the International Affective Picture System. For data evaluation, Hierarchical Linear Modelling (HLM) was used. The results show that passion for founding and developing are positively correlated to entrepreneur’s decision to exploit entrepreneurial opportunities. But the results donot support the moderating role of excitement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا زالی |
دانشگاه تهران
سعید رضایی |
دانشگاه تهران
فاطمه عیوضی |
دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://rahbord.csr.ir/WebUsers/rahbord/UploadFiles/OK/139409091152295000235-F.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/825/article-825-841120.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات