این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
روابط خارجی
، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
رسانه، سیاست خارجی و اجماعسازی در برنامه هستهای ایران: مطالعهای تطبیقی
چکیده فارسی مقاله
امروزه دولتها تلاش میکنند در چهارچوب سیاست و دیپلماسی رسانهای خود افکار عمومی را برای اهداف و سیاستهای مورد نظرشان متقاعد کنند. در این راستا برنامه هستهای ایران یکی از مهمترین مواردی است که نشان میدهد رسانهها چگونه قادر به نقشآفرینی هستند و میتوانند زمینهساز اجرای سیاستها شوند. نوشتار حاضر بر مبنای نظریه سازهانگاری و با بهرهگیری از روش تحلیلی - مقایسهای، عمدتا بر سیاستهای رسانهای دولتهای احمدینژاد و روحانی متمرکز است. بر این اساس سئوال اصلی این است که سیاست رسانهای دولتهای احمدینژاد و روحانی در پیشبرد مذاکرات هستهای چه تفاوتهایی با هم داشته است؟ نتایج تحقیق نشان میدهد سیاست رسانهای هستهای دولت احمدینژاد به دلیل تاکید یکسویه بر اقناع افکار عمومی داخلی، زمینهساز اجماع جهانی علیه برنامه هستهای ایران شد. در حالیکه دولت روحانی با تاکید همزمان بر اقناع افکار عمومی داخلی و خارجی، موجبات شکستن اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی دارابی |
افسانه احدی |
نشانی اینترنتی
http://frqjournal.csr.ir/WebUsers/frqjournal/UploadFiles/OK/13960212957215002891-F.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/849/article-849-842208.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات