این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
زن در توسعه و سیاست، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۹۷-۲۲۰

عنوان فارسی بازنمایی تجربۀ حس تنهایی اگزیستانسیال دانشجویان دختر مراجعه‌کننده به مرکز مشاورۀ دانشگاه تبریز
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بازنمایی تجربیات دانشجویان مراجعه‌کننده به مرکز مشاوره دانشگاه تبریز از حس تنهایی اگزیستانسیال است. پژوهش حاضر کیفی و از نوع پدیدارشناسی تفسیری است و نمونه‌ها از طریق نمونه‌گیری هدفمند و مصاحبه ژرف‌نگر با 18 نفر از دانشجویان مراجعه‌کننده به مرکز مشاوره دانشگاه تبریز انجام گرفت. مصاحبه‌ها ضبط‌ و به روش استرابرت و کارپینتر تجزیه و تحلیل شدند. از یافته‏های حاصل از تجربیات حس تنهایی اگزیستانسیال دانشجویان، 4 مضمون اصلی: احساس درک‌شده، تنهایی مثبت، تنهایی منفی و راهکاری برای کاهش تنهایی منفی شناسایی شد. دانشجویان دختر دانشگاه تبریز از تنهایی اگزیستانسیال احساس وانهادگی، اضطراب و جدایی داشتند که این احساس برای آن‌ها هم پیامدهای مثبت و هم منفی داشته است. با اتخاذ تدابیری نظیر تبیین موقعیت وجودی دانشجویان در هستی و تعالی‌بخشی به این جایگاه می‌توان به این نوع از حس تنهایی در دانشجویان فائق آمد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تجربه زیسته، تنهایی اگزیستانسیال، دانشجویان دختر دانشگاه تبریز،

عنوان انگلیسی Representation the experience of the existential loneliness of female students referring to counseling center of Tabriz University
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was representation the experiences of students referring to Tabriz University's consulting center from the sense of existential loneliness. The present study is qualitative and phenomenological methodology and purposeful sampling and through deep interview with 18 students who referred to Tabriz University's consulting center. The interviews were recorded and analyzed by the method of Sterbent and the Carpenter. The findings of the experiences of theof existential loneliness of students in the 4 main themes of the Perceived feelings, positive loneliness, negative loneliness and a way to reduce negative loneliness were identified. The female students of Tabriz University from existential loneliness had a feeling of thrownness, anxiety and separation, which had both positive and negative consequences for them. By establishment approaches such as explain the existential situation of students in existence and excellence in this position can be overcome this type of sense of loneliness in students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی ایمان زاده |
استادیار فلسفة آموزش و پرورش، دانشکدة روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز

سریه علیپور |
کارشناسی ارشد بهسازی منابع انسانی، دانشکدة روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز


نشانی اینترنتی https://jwdp.ut.ac.ir/article_67375_8f71a3bdd1540d9b9fb35c21cffbc06c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/889/article-889-842678.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات