این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۶، شماره ۴، صفحات ۱-۱
عنوان فارسی
دریافت دانشجویان ایرانی از تاثیر وامکانات محیطی آموزش به کمک کامپیوتر درقالب نظریه فعالیت محوردرپیشرفت مهارت نگارش آنها
چکیده فارسی مقاله
آموزش مهارت نوشتن در زبان دوم بسیار تحت تاثیر رشد تکنولوژی وتغییر اخیر الگو اکتساب زبان دوم ازجهت شناخت ودرکی به اجتماعی بوده است. بنابراین کاربرد آموزش به کمک کامپیوترو نظریه فعالیت محوربه عنوان یک قالب نوید دهنده در مطالعات مهارت نوشتن مطرح شده است. هدف این تحقیق بررسی دریافت دانشجویان ایرانی درس نگارش از تاثیر وامکانات محیطی که آموزش به کمک کامپیوتر درقالب نظریه فعالیت محور میتواند در پیشرفت مهارت نوشتن انها داشته باشد است. به همین هدف، نفر ازدانشجویان سال دوم رشته مترجمی زبان انگلیسی به عنوان شرکت کننده انتخاب شدند. آموزش مهارت نوشتن براساس یک سایت آموزشی بود که براساس شش المنت نظریه فعالیت محور: فاعل، هدف، ابزارکمکی، جامعه، قانون، وتقسیم کار، طراحی شده بود.درطول آموزش شرکت کنندگان 9 پاراگراف نوشتند و مطالب مربوط به موضوع به اشتراک گذاشتتد.تکالیف آنها به دقت توسط استادبررسی میشدند. بعد از اتمام آموزش،شرکت کنندگان دو پرسشنامه راپرکردند ودر مصاحبه شرکت کردند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان دریافت مثبتی از استفاده از کامپیوتر در قالب نظریه فعالیت محورداشتند. نتایج همچنان نشان داد که تفاوت معنی داری بین دریافت شرکت کنندگان نسبت به هر المنت نظریه فعالیت محور وجود داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iranian EFL Learners’ Perception of the Efficacy and Affordance of Activity Theory-based Computer Assisted Language Learning in Writing Achievement
چکیده انگلیسی مقاله
Second language writing instruction has been greatly influenced by the growing importance of technology and the recent shift of paradigm from a cognitive to a social orientation in second language acquisition (Lantolf & Thorne, 2006). Therefore, the applications of computer assisted language learning and activity theory have been suggested as a promising framework for writing studies. The present study aimed to investigate the perception of Iranian EFL learners of the efficacy and affordance of activity theory integrated with computer assisted language learning in writing improvement. To this end, sixty-seven sophomores majoring in English translation were selected as the participants of this study. The writing instruction was geared to an e-learning platform based on the six elements of activity theory--subject, object, mediating artifacts, rules, community, and division of labor--appropriate for the writing course. The students were assigned to write nine expository paragraphs on six different developmental patterns and share various relevant materials on the platform during the treatment. Their assignments were carefully monitored and evaluated by the instructor. Upon the completion of the treatment, the students completed a closed-ended questionnaire and an open-ended questionnaire and took part in a semi-structured focus group interview to express their perception. The results showed that the students held favorable perception toward the use of computer assisted language learning within the activity theory framework. The findings of the study also revealed that there was a significant difference among the students’ perception concerning the four mediating elements of activity theory.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
activity theory,affordance,CALL,writing achievement
نویسندگان مقاله
Arezoo Hajimaghsoodi |
Ph.D. Candidate of TEFL, Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Parviz Maftoon |
Associate Professor, Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات