این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۶، شماره ۴، صفحات ۱-۱

عنوان فارسی روشهای اصلاحیِ معلمان زبان انگلیسی و گفتگوی انعکاسی: بررسی طولی- موردی
چکیده فارسی مقاله اصلاح اغلاط و مشکلات زبان آموزان برای بسیاری از معلمان زبان انگلیسی چالش بزرگی است. این پژوهش براساس نظریه‌های یادگیری اجتماعی-فرهنگی و یادگیری در محیط، فرآیند فرصت یادگیری و مشارکت زبان‌آموزان را در تعاملات اصلاحی با توجه به جزییات کلامی و غیرکلامی گفتگوکاوی می‌کند و تغییر و پیشرفت در روشهای اصلاحیِ یک معلم را طی تحقیق طولی- موردی مورد بررسی قرار می دهد. توجه محققان این پژوهش به ساختار توالی تعامل اصلاحی وسه جز اصلاح (منبع مشکل، آغازگری اصلاح و تکمیل اصلاح) است تا در دو حالت تعامل مختلف (حالت تعامل صورت محور و مفهوم محور) کدگزاری و تجزیه و تحلیل شوند. جهت جمع آوری اطلاعات، تعاملات کلاسی یک معلم و زبان‌آموزان شرکت‌کننده با سطح توانش زبانی متوسط در یک آموزشگاه زبان طی مدت شش ماه ضبط و تصویربرداری شد و نیز جلسات تربیت معلم به شیوه گفتگوی انعکاسی برگزار شد. سپس تعاملات ضبط شده به صورت نوشتاری و بر اساس اصول و قراردادهای گفتگوکاوی تهیه شد. از تحلیل نوبت به نوبت تعاملات یک الگوی اصلاحی کلی به دست آمده است. معلم مربوطه به طور کلی در حالت تعامل صورت محور به صورت غیرهمگام با هدف و درحالت تعامل مفهوم محور به صورت همگام، اشتباهات زبان آموزان را اصلاح می کنند. در نتیجه مرحله دوم تحقیق به بررسی تغییرات و پیشرفت معلم به ویژه تغییر او از خود اصلاحی به دیگری اصلاحی و نیز تحلیل آگاهی او از تعاملات اصلاحی پرداخته است. نتایج این پژوهش راهکارهای کاربردی در آگاهی بخشیدن معلم به انعطاف‌پذیری در تعامل اصلاحی و تحلیل جزئیات تعامل برخاسته، ارائه می دهد تا بر اهمیت این آگاهی در ایجاد و بستر سازی فضای یادگیری تأکید شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Classroom Repair Practices and Reflective Conversations: Longitudinal Interactional Changes
چکیده انگلیسی مقاله For many English as a Foreign Language (EFL) teachers working contingently with language learners’ problematic learner contributions in classroom interaction still remains a challenge. Drawing on conversation analysis methodology and using sociocultural and situated learning theories, this longitudinal case study traces the progressional changes in one Iranian English language teacher’s repairing practices (his orientation to repairable, repair completion type and trajectory) along with the changing impacts of different organizational patterns of repair and interactional awareness on learning opportunities. The data material consists of video recordings of EFL oral classroom interactions (11 lessons) and reflective conversations (seven sessions) between the researcher and the participant teacher at one private language institute in Iran over a period of six months, in two phases. Qualitative results from the first (descriptive) phase indicated that the teacher’s provision of repair in meaning-oriented contexts was generally convergent while in form-oriented ones divergent. The qualitative changes revealed the teacher’s increasing attention to lexical errors and use of self-repair types, particularly in form-oriented contexts and the teacher’s progress in interactional awareness including identification of contexts and repair organization, use of metalanguage and critical self-evaluation This study makes a contribution to conversation analytic research and our understanding of English teacher professional development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Hamid Allami |
Yazd University

Fatemeh Mozaffari |
Yazd University

Golnar Mazdayasna |
Yazd University


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات