این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۵، شماره ۹۴، صفحات ۹-۲۸
عنوان فارسی
فراتحلیل پژوهشهای سبک زندگی با تأکید بر میزان اثرپذیری از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان (بازه زمانی ۱۳۹۶ ـ ۱۳۸۰)
چکیده فارسی مقاله
با توجه به افزایش تولیدات علمی و وجود نتایج متناقض در باب تأثیر شبکههای ماهوارهای فارسیزبان بر سبک زندگی، پژوهش حاضر درصدد بررسی پژوهشهای انجام شده در ایران با این موضوع، به منظور غلبه برآشفتگی و نتایج متناقض است. روش پژوهش، فراتحلیل و جامعه آماری، شامل پژوهشهایی است که از سال 1380 تا پایان ششماهه اول سال 1396، با موضوع تأثیر شبکههای ماهوارهای فارسیزبان بر سبک زندگی منتشر شدهاند. ازاینرو در نهایت 66 پژوهش انتخاب و تحلیل شدهاند. نتایج پژوهشهای مرور شده نشان داد که تاکنون 9 مؤلفه سبک زندگی در این حوزه بررسی شده است. همچنین نتایج فراتحلیل نشان میدهد که از بین متغیرهای اثرپذیر از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، مناسبات خانوادگی و نحوه گذران اوقات فراغت، اثرپذیرترین متغیرها هستند. بر این اساس، مناسبات خانوادگی (با اندازه اثر 0/541-) و نحوه گذران اوقات فراغت (با اندازه اثر0/407) بیشترین تأثیر را از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان میپذیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Meta-Analysis of Lifestyle Researches with an Emphasis on the Effectiveness of Persian-Language Satellite Channels (2001-2017)
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the increase of scientific topics and the contradictory results on the effect of Persian-language satellite channels on lifestyle, this article analized the researches carried out in Iran on this topic to resolve the chaos and contradictory results. The research method is meta-analysis and the statistical population include researches on the impact of Persian-language satellite channels on lifestyle released from 2001 to the mid of 2017. Then, 66 researches was selected and analyzed. The results showed that nine elements of lifestyle have been analized in this area, by the time of the study. Also, the results showed that the most effective variables were Family Relationships and Leisure Activities. Accordingly, Family Relationships (with the effect of -541/0) and Leisure Activities (with effect of 407/0) had the most impact of Persian-language satellite channels.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین اکبری |
دکترای جامعهشناسی، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
محمود تیموری |
دانشجوی دکترای جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_32239_3057e011190b44f41efa32bb6ac5ee09.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-877442.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات