این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۵، شماره ۹۴، صفحات ۲۹-۴۹
عنوان فارسی
فرایند موفقیت تیمی در تیمهای برنامهساز تلویزیونی: پژوهشی دادهبنیاد
چکیده فارسی مقاله
در ایران سالانه بیش از 1500 برنامه در شبکههای تلویزیونی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی تیمهای برنامهساز تولید میشود؛ اما فقط تعداد معدودی از این تیمها میتوانند برنامههای موفق و برند تولید کنند. پژوهش حاضر، با عنوان فهم فرایند موفقیت تیمی در تیمهای برنامهسازی تلویزیونی، با استفاده از راهبرد نظریه دادهبنیاد انجام شده است. روش گردآوری دادهها، مصاحبه عمیق (با 15 نفر از کارگردانان و تهیهکنندگان برنامههای موفق تلویزیونی)؛ روش نمونهگیری، قضاوتی هدفمند و روش تحلیل دادهها، سه مرحله کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) بوده است. یافتههای پژوهش بیان میکنند که وقتی تیمها به نحوی موفق سازماندهی (شرایط علی) میشوند، بهمرور زمان به بلوغ تیمی (پدیده محوری) میرسند. بلوغ تیمی به همراه سازگارجویی سازمان، تیم (عوامل زمینهای) و هزینههای نگهداری آن؛ همچنین کشش مخاطب (عوامل مداخلهگر) در سرآمدی تیم بروز پیدا میکند و نتیجه یا پیامد این سرآمدی، موفقیت تیمی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Process of Team Success in TV Programing Teams; a Grounded Theory Research
چکیده انگلیسی مقاله
More than 1,500 programs are produced annually by programing teams for IRIB TV channels in Iran, but only a few of them can be successful in producing as brand. The study conducted using grounded theory method to explain success in TV programming teams. Data was collected through deep interview (from 15 successful TV programs directors and producers) with judgment purposive sampling, and then analyzed through three stages of coding (open, axial, and selective). The research findings indicate that when teams are successfully organized (causal condition), they eventually reach to high level of maturity (Central Fenomenal). Team maturity along with the organization adaptation, team (context factors) and the maintenance charges, as well as attracting audience (intervening factors) are unified to team excellence, and the outcome will be team success.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس نژادعبداله |
دانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه تربیت مدرس تهران
علیاصغر فانی |
دکترای مدیریت، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
حسن دانائیفرد |
دکترای مدیریت،استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران
جلیل دلخواه |
دکترای مدیریت،استادیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_32240_d99e49124ce3f62133b8750c935cb966.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-877443.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات