این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۵۹-۱۷۶
عنوان فارسی
نقش میانجی فرهنگ یادگیری مشارکتی در ارتباط بین رهبری دانش و انتقال آموزش
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش مطالعه نقش میانجی فرهنگ یادگیری مشارکتی در تبیین ارتباط بین رهبری دانش و انتقال آموزش است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. مورد مطالعه، ادارات آموزش و پرورش شهر سنندج است. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، نمونهای به حجم 193 نفر از کارکنان مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها سه پرسشنامه رهبری دانش، فرهنگ یادگیری مشارکتی و انتقال آموزش است. روایی ظاهری پرسشنامهها با استناد به نظر متخصصان و پایایی آنها نیز با استناد بهضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک نمونهای، آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج نشان میدهد که بین رهبری دانش، فرهنگ یادگیری مشارکتی و انتقال آموزش، روابط مثبتِ معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج مدلیابی معادلات ساختاری نیز تأثیر مستقیم رهبری دانش بر انتقال آموزش، معنادار نیست اما این متغیر بهصورت غیرمستقیم و با واسطه فرهنگ یادگیری مشارکتی تأثیر معناداری بر انتقال آموزش دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرهنگ، فرهنگ یادگیری مشارکتی، رهبری دانش، انتقال آموزش،
عنوان انگلیسی
The role of mediating cooperative learning culture in relationship between knowledge leadership and transfer of training
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was to investigate the role of mediating cooperative learning culture in relationship between knowledge leadership and transfer of training. This research is applied in terms of purpose and it is descriptive-correlation, in terms of method. The statistical population was the Education offices in Sanandaj city. 193 employees were selected as sample by using classified random sampling. Data collection tools were three questionnaires: knowledge leadership, cooperative learning culture, and transfer of training. The validity of the questionnaires confirmed based on experts and their reliability confirmed based on Cronbach's alpha. Data were analyzed using one sample t-test, Pearson correlation test and structural equation model. The results showed there are significant positive relationships between knowledge leadership, cooperative learning culture and transfer of training. In accordance with the results of structural equation modeling, knowledge leadership has no direct effect on training transfer; But it has a significant effect on training transfer by mediating cooperative learning culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مژگان درخشان |
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
مصطفی الماسی |
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
خلیل زندی |
دانشآموخته دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_32522_fcd10f98485c4c4ea4c957c3d1ee128e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-882207.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات