این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۱۴۳۱-۱۴۶۴
عنوان فارسی
ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگی های مدیر ارشد دانش با روش فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به ارائه چارچوبی برای تبیین شایستگیهای مدیران ارشد دانش در سازمانها پرداخته است. به این منظور، روش تحقیق فراترکیب مورد استفاده قرار گرفت. از 161 منبع یافت شده، طی مراحل فراترکیب، 15 مقاله با معیارهای مورد پذیرش منطبق بود. در نتیجه ترکیب یافتهها، 60 کد و پنج مفهوم اصلی (تخصص در مدیریت دانش، تسلط بر دانش کسبوکار سازمان، مهارتهای میانشخصی، مهارتهای مدیریتی و ویژگیهای شخصی) شناسایی شدند. همچنین مفهوم اصلی تخصص در مدیریت دانش شامل شش زیرمفهوم استراتژیها، فرایندها، فناوریها، ساز و کارها، پژوهشها و پروژههای مدیریت دانش بود که مدیر ارشد دانش بایستی در آنها تخصص داشته باشد. در نهایت دو مقوله در سطح شایستگیهای فنی و اجتماعی شناسایی گردید که مفاهیم تخصص در مدیریت دانش، تسلط بر کسب و کار سازمان به عنوان شایستگیهای فنی و نیز مفاهیم مهارتهای میانشخصی، ویژگیهای شخصی و مهارتهای مدیریتی در مقوله شایستگیهای اجتماعی طبقهبندی گردید. بنابراین میتوان نتیجه گرفت مدیر ارشد دانش بایستی دارای مهارتهای فنی-اجتماعی[1] باشد. در مرحله بعد با استفاده از روش تجزیه و تحلیل آنتروپی شانون، میزان پشتیبانی مطالعات گذشته از کدها و مفاهیم بررسی شد. در میان کدها، شناخت برنامههای کاربردی و فناوریهای مدیریت دانشی و در میان مفاهیم، مهارتهای مدیریتی دارای بیشترین ضریب اهمیت بودند. سازمانها میتوانند از نتیجه این پژوهش برای انتخاب مدیران ارشد دانش بهره ببرند. مقالهای که شایستگیهای مدیران ارشد دانش را با روش فراترکیب و بهطور جامع طبقهبندی نماید، مشاهده نشد و از این رو، مقاله در روششناسی و نتایج دارای نوآوری است. [1] Socio-technical
کلیدواژههای فارسی مقاله
شایستگی، فراترکیب، مدیر ارشد دانش، مدیریت دانش
عنوان انگلیسی
Presenting a framework for explaining the competencies of chief knowledge officer through meta-synthesis method
چکیده انگلیسی مقاله
This paper provides a framework to clarify the competencies of the Chief Knowledge Officer in organizations. For this purpose, meta-synthesis methodology was adopted. From 161 sources founded in meta-synthesis process, 15 articles were consistent with accepted standards. As a result of combining the findings, 60 Code: Five main concepts (specialization in knowledge management, mastery of business knowledge, interpersonal skills, managerial skills and personal characteristics) and two themes (technical and social) were identified. Shannon Entropy Analysis showed that managerial competencies and aware from technologies of knowledge management are the most important factors. Organizations can benefit from the results of this study to recruit a Chief Knowledge Officer. Any article was not found by the researchers that have has our research integrity and methodology. So, this paper has innovation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس فرزانه کندری | Narges Farzaneh Kondori
, University of Tehran, Iran
دانشگاه تهران
مهدی شامی زنجانی | Mehdi Shami Zanjani
University of Tehran, Iran
دانشگاه تهران
امیر مانیان | Amir Manian
University of Tehran, Iran
دانشگاه تهران
علیرضا حسن زاده | Alireza HasanZadeh
University of Tarbiat Modares, Iran
دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3804-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-893067.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات