این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۱۴۹۳-۱۵۲۶

عنوان فارسی تدوین چرخه یکپارچه جهت اجرای مدیریت تجربه در سازمان‌ها
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش تدوین چرخه یکپارچه مدیریت تجربه جهت اجرای مدیریت تجربه در سازمان‌ها‌ می‌باشد. روش پژوهش در این مطالعه کیفی و نوعی از فرامطالعه به نام فراترکیب است. در راستای انجام پژوهش، پس از طراحی سوالات پژوهش، جستجوی نظام‌مند پژوهش‌ها بر اساس کلیدواژه‌های مرتبط از شش پایگاه‌ داده‌ داخلی و یازده پایگاه‌ داده‌ خارجی (از ابتدا تا پایان فروردین 1396) صورت گرفت و به روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 13 پژوهش انتخاب گردید. با بررسی پژوهش‌های مذکور، هفت مرحله یعنی فعال‌سازی تجربه، جمع‌آوری تجربه، مهندسی تجربه، نگهداری تجربه، انتشار تجربه، ادراک تجربه و بکارگیری تجربه شناسایی گردید که به ترتیب از طریق هفت فرایند یعنی ارزیابی، ویرایش، ذخیره‌سازی، انتقال، مفهوم‌سازی، انطباق و به روزرسانی با یکدیگر مرتبط هستند. همچنین مراحل و فرایندهای مذکور به وسیله پنج مؤلفه یعنی فرهنگ سازمانی، فناوری مدیریت تجربه، راهبرد مدیریت تجربه، ابزار یا معیار اندازه‌گیری مدیریت تجربه و تیم مدیریت تجربه احاطه شده‌‌اند. براساس مراحل، فرایندها و مؤلفه‌های مذکور چرخه یکپارچه مدیریت تجربه تدوین و پایایی و اعتبار آن تأیید گردید. نتایج این پژوهش می‌تواند به عنوان مبنایی برای برنامه‌ریزی مدیران در اجرای مدیریت تجربه در سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله چرخه یکپارچه، مدیریت تجربه، فراترکیب

عنوان انگلیسی Developing Integrated Cycle for Implementing of Experience Management in Organizations
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to develop integrated experience management cycle as basis for executing of experience management in organizations. The method used in this study was qualitative and a type of meta-study known as meta-synthesis. In order to perform the research, after designing research questions, researches systematic search was carried out based on relevant key words from the six internal databases and the eleven external  databases (from beginning to end of April 2017)  and 13 research selected purposefully sampling). By reviewing the researches researchers identified seven stages i.e. experience activation, experience collection, experience engineering, experience maintain, experience dissemination, experience perception and experience use which respectively through seven process i.e. evaluation, edition, storing, transfer, Contextualize, adaption and Update are connected. Also, the stages and process are surrounded by five components i.e. organizational culture, experience management technology, experience management strategy, experience management metric and experience management team. Based on these stages and process, the integrated experience management cycle was developed and its reliability and validity approved. The results of this study can be used as a basis for planning of managers in execution of experience management in organizations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Integrated cycle, Experience management, Meta-synthesis

نویسندگان مقاله مهدیه سادات خشوعی | Mahdieh Sadat Khoshouei
University of Isfahan; Isfahan, Iran


حمیدرضا عریضی | Hamid Reza Oreyzi
University of Isfahan; Isfahan, Iran



نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3901-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-893069.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات