این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی آسیب شناسی سیستم یادگیری الکترونیکی آموزش پزشکی (مطالعه موردی دانشکده آموزش پزشکی)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب ظهور شیوه­های نوین آموزش و یادگیری شده است. یادگیری الکترونیکی نیز یکی از شیوه- های نوین یادگیری در عصر حاضر است؛ بنابراین برای کارآمدی نظام یادگیری الکترونیکی باید آسیب­هایی که بر سر راه آن وجود دارد را شناسایی و رفع کرد. هدف پژوهش: هدف ار این پژوهش حاضر نیز تبیین آسیب­های نظام یادگیری الکترونیکی آموزش پزشکی است. روش پژوهش: در این مطالعه کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی مصاحبه­هایی ساختارمند از دانشجویان مقطع کاشناسی ارشد آموزش الکترونیکی به شیوه هدفمند به عمل آمد. همچنین 20 مقاله و 2 کتاب در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تحلیل ها تا حد اشباع ادامه یافت. واحد ثبت در این پژوهش مضمون در نظر گرفته شد. در انتهای تحلیل محتوای استقرایی و با مقایسه مستمر کدهای به‌دست‌آمده، 7 مقوله و 35 زیر مقوله پدیدار شدند. مقولات اصلی عبارتند، محتوا، دانشجو، استاد، برنامه ریزی، پشتیبانی، فناورانه، فنی است. نتایج: با توجه به یافته­های پژوهش، نظام یادگیری الکترونیکی دانشگاه­های آموزش پزشکی به عنوان یک نظام نوین در عرصه آموزش و یادگیری، دارای آسیب­های متعددی است و دانشگاه­های آموزش پزشکی باید سعی کنند تا با شناسایی آسیب­های هر بخش نظام یادگیری الکترونیکی، نسبت به رفع آسیب­ها اقدام نمایند و زمینه پیشرفت این نوع آموزش در علوم پزشکی را فراهم نمایند. بحث: از این پژوهش می تواند راهنمای عمل مدرسان و طراحان آموزش الکترونیکی برای افزایش اثربخشی دورهای یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی و در نهایت یادگیری مؤثرتر قرار گیرد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آسیب شناسی، یادگیری الکترونیکی، آموزش پزشکی، تحلیل محتوای کیفی

عنوان انگلیسی Pathology of the Electronic Learning System of Medical Education (Case Study of School of Medical Education)
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Information and communication technology has led to the emergence of new ways of teaching and learning. Electronic learning is also one of the new ways of learning in the present era; Therefore, for the e-learning system to be effective, the e-learning system should identify and eliminate the damage that exists.  Purpose: The purpose of this study was to explain the damage of the electronic learning system of medical education. Research: method In this qualitative study, using qualitative content analysis method, with a deductive approach, structured interviews were conducted from senior students in the field of e-learning in a targeted way. Also, 15 papers and 2 books in this field were reviewed and analyzes continued to saturation.The registration unit was considered cantact (Themed) in this research. At the end of the inductive content analysis, and with continuous comparison of the codes, 7 categories and 35 sub-categories emerged. The main categories are content, student, master, planning, support, technology, and technical. Results: According to the findings of this study, the electronic learning system of medical science universities as a new system in the field of education and learning has been damaged and medical universities should try to identify the injuries Each section of the electronic learning system will deal with the elimination of damage and provide the ground for the advancement of this kind of education in medical sciences. Conclusions: This study can help guide the practice of instructors and e-learning designers to increase the effectiveness of e-learning courses in medical education and ultimately make learning more effective.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم قاسمی | maryam ghasemi ghasemi
modaresac.ir
دانشگاه تربیت مدرس

هاشم فردانش | hashem fardanesh
modaresac.ir
دانشگاه تربیت مدرس

جواد حاتمی | javad hatami
sbmu.ac.ir
دانشگاه تربیت مدرس

سلیمان احمدی | soleiman ahmady
modaresac.ir
دانشکده آموزش پزشکی دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1721-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات