این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مطالعهی روابط اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دورهی دوم دبیرستان با توجه به میزان وابستگی آنها به شبکههای اجتماعی مجازی
چکیده فارسی مقاله
اهداف: پژوهش حاضر با هدف مطالعهی روابط اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دورهی دوم دبیرستان با توجه به میزان وابستگی آنها به شبکههای اجتماعی مجازی انجام شده است. روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد؛ جامعه آماری پژوهش، شامل دانشآموزان دختر دبیرستانهای دوره دوم ناحیه1 شهر اهواز است که از بین آنان تعداد 100 نفر از طریق نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای در پایههای مختلف به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای محقق ساختهی میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی، روابط اجتماعی و پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادههای حاصله از پژوهش، در سطح آمار توصیفی از فراوانی، میانگین و در سطح آمار استنباطی نیز از آزمون همبستگی استفاده شده است. دادهها نیز با استفاده از نرمافزار آماری SPSS تحلیل شد. یافتهها: بین زمان اختصاص داده شده به شبکههای اجتماعی مجازی و روابط اجتماعی دانشآموزان رابطهی منفی و معناداری وجود داشت (P< 0/01). همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین زمان اختصاص داده شده به شبکههای اجتماعی مجازی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطهی منفی و غیر معناداری وجود دارد (P>0/19). نتیجهگیری: با توجه به امکاناتی که شبکههای اجتماعی مجازی در اختیار دآنشاموزان قرار دادهاند، علاوه بر برنامهریزی برای پیشگیری از آسیبهای احتمالی این شبکهها در زمینهی روابط اجتماعی دانشآموزان میتوان از امکانات و قابلیتهای شبکههای اجتماعی مجازی برای تعمیق یادگیری، افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی، مشارکت کلاسی و فعالیتهای گروهی دانش آموزان استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study The Social Relationships And Academic Achievement Of High School Female Students Of Second Grade Based On Their Degree Of Dependence On Virtual Social Networks
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: The present research aimed to study the social relationships and academic achievement of high school female students of second grade based on their degree of dependence on virtual social networks. Method: This is a descriptive-correlational study. The population of the study consisted of high school female students of second grade from district 1 of Ahwaz city, of which 100 samples were selected through multistage random sampling in different grades. To collect data, researcher-made questionnaires on measure of the use of virtual social networks, social relationships and academic achievement have been used. In order to analyze the data obtained from the research in the level of descriptive statistics, the frequency and mean were used, and also in the level of inferential statistics, the correlation test was used. Data were analyzed using SPSS statistical software. Findings: There was a negative and significant relationship between the time spent on social networking and students' social relationships (P < 0.01). Also, the results of this study showed that there is a negative and non-significant relationship between the time devoted to virtual social networks and academic achievement of students (p>0.19). Conclusion: In addition to planning for preventing possible damage of these networks in the context of students' social relationships, considering the possibilities offered by virtual networks to the students, virtual networking capabilities can be developed to deepen learning, Increased motivation for academic achievement, class participation, and student group activities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قدرت الله خلیفه | ghodrat allah
دانشگاه چمران اهواز
مریم فلاحی | maryam
دانشگاه علامه طباطبائی
شکیلا کاوس زاده | shakila
دانشگاه چمران اهواز
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-242-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات