این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نواندیشی در کیفیت آموزش و تدوین یک مدل پارادایمی( مطالعه موردی: سازمان فنی و حرفه ای)
چکیده فارسی مقاله
زمینه و اهداف: شناسایی مقوله های اصلی وضعیت آموزش، چالش¬ها و راهبردهای افزایش کیفیت آموزش در سازمان فنی و حرفه ای روش بررسی: از نوع کیفی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد و ابزار پژوهش؛ اسناد بالادستی، شرح مشاغل مربیان و مصاحبه « نیمه ساخت یافته» با 20 نفر از مربیان با تجربه مراکز فنی و حرفه¬ای شهر تهران و 7 نفر از کارآموزان(نمونه گیری با روش گلوله برفی) و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات؛ تحلیل محتوا است. کدها و مؤلفه¬های کیفیت آموزش(39مفهوم کلیدی، 9 مقوله، 3 مقوله اصلی) از مصاحبه¬ها احصاء گردید. مقوله محوری «ضعف مهارت تدریس و سنتی بودن الگوهای آموزشی» که با توجه به شرایط علّی(11 کد)، شرایط زمینه¬ای (4 کد)، شرایط میانجی(3 کد)، راهبردها (16 کد) الگوی نهایی ارائه شد. اعتباربخشی نتایج نیز از راهبردهای بازآزمون( بازبینی توسط سه نفر از مصاحبه شوندگان؛ پایایی به دست آمده 75 درصد) و توافق درون موضوعی دو کدگذار(یکی از اساتید مدیریت؛ پایایی به دست آمده 77 درصد) استفاده شد. یافته ها: مقوله هایی با عنوان مهارت تدریس مربیان، برنامه ریزی درون سازمانی و تجهیزات و امکانات به عنوان مقوله های اصلی محسوب می شوند که مدیران باید به کیفیت بخشی آموزش¬ها به آنها توجه ویژه ای داشته باشند. نتیجه گیری: تحقیق حاضر نشانگر اهمیت توجه و بازبینی زیرساخت های آموزشی و برنامه ریزی از سوی مدیران و مربیان سازمان فنی و حرفه ای به عنوان رسالت مهارت آموزی آنها می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت آموزشی، سازمان فنی و حرفه ای، مدل پارادایمی
عنوان انگلیسی
New thinking on the quality of training and the presentation of a paradigmatic model( Case study: Technical and vocational organization)
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objectives: Identify the main categories of educational status, challenges and strategies for increasing the quality of education in the vocational organization Method: Qualitative research was carried out based on the data-base theory and research tool; upstream documentation, description of coaching staffs and semi-structured interviews with 20 trainees with experienced technical and vocational centers in Tehran and 7 trainees (Snowball sampling) and information analysis method; content analysis. The codes and components of the quality of education (39 key concepts, 9 categories, 3 main categories) were derived from the interviews. The main issue was "weak teaching skills and traditional teaching patterns", which were presented in accordance with the causal conditions (11 codes), background conditions (4 codes), mediation conditions (3 codes), strategies (16 codes) of the final model. Accreditation of the results was also used to test the openness strategies (reviewed by three interviewees; the obtained reliability was 75%) and the intra-subject agreement of two coders (one of the professors of management; 77% of the reliability was obtained). Findings: Categories such as teacher training skills, in-house planning, and equipment and facilities are considered as the main categories that managers should pay special attention to the quality of their training. Conclusion: The present study indicates the importance of paying attention and reviewing the educational and planning infrastructure of the managers and trainers of the vocational organization as their mission of training.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منیژه احمدی | Manijeh Ahmadi
Payam Noor university
دانشگاه پیام نور
لیلی فریدونی | Lily Freydoni
farhangian University
دانشگاه فرهنگیان
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1772-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سلامت
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات