این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۶۵-۸۴
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر نوآوری باز در صنعت بیمه (مطالعۀ موردی: یک شرکت بیمهای )
چکیده فارسی مقاله
با ورود به هزارۀ جدید و با توجه به تغییرات سریع در صنعت فناوری در سراسر دنیا، رقابتپذیری و بقای نهایی یک سازمان به توانایی آن در توسعه و تولید محصولات و خدمات جدید و نوآورانه وابسته است. کشورهای جهان با تکیه بر نوآوری در پی افزایش بهرهوری و بهبود وضعیت اقتصادی هستند و یکی از دلایل عمدۀ این توجه، وجود رقابت فزاینده بین جوامع است. مقالۀ حاضر با اذعان به موضوع فوق با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر نوآوری باز یک شرکت بیمهای به رشته تحریر درآمده است که در این تحقیق پس از مرور نوشتگان موضوع، با توجه به مدل انتخابشده، 38 شاخص شناسایی شدند. پس از طراحی پرسشنامه بر اساس 38 شاخص یادشده و تأیید روایی آن توسط خبرگان، تعداد 134 پرسشنامه جمعآوری شد که پس از اطمینان از پایایی پرسشنامه بهوسیلۀ آزمون آلفای کرونباخ، اطلاعات بهدستآمده از طریق نرمافزار PLS، SPSSو Excelمورد بررسی قرار گرفته و درنهایت عوامل مؤثر بر نوآوری باز سازمان با توجه به نظر خبرگان مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نوآوری، نوآوری باز، صنعت بیمه،
عنوان انگلیسی
Identification and Prioritization of Factors Affecting the Open Innovation in the Insurance Industry (Case study: An Insurance Company)
چکیده انگلیسی مقاله
As we are moving into the new millenniumand due to rapid changes in the IT industry around the world, an organization's competitiveness and survival depends on its ability to develop and produce new and innovative products. In a new era of global competition, countries rely on innovation in order to increase productivity and improve the economy. With reference to the subject mentioned above, the goal of this study is to identify and prioritize factors affecting open innovation in an insurance company. Considering related literature and according to the model which is used in this study, 38 indicators have been identified. After designing a questionnaire based on 38 indicators and approving its validity by experts, 134 questionnaires were distributed. Reliability is confirmed by Cronbach's alpha test. We consider EXCELL, SPSS and PLS software's output in order to determine open innovation factors in the organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناصر پورصادق |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_70963_a274a37a6e1084e1daaa32a7ae516c67.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-931473.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات