این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۳۱-۶۰

عنوان فارسی توسعه رهبری کار آموزشی در دانشگاه بر پایه خلق، انتشار و کاربرد دانش
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش، ارتقای رهبری و تحول در دانشگاه و بیان پیشنهادهای لازم به مدیران ارشد دانشگاه، با استفاده از تبیین رهبری کارآموزشی بر پایه خلق، انتشار و کاربرد دانش است. این پژوهش با روش تصادفی ساده بر روی 200 نفر از کارکنان یک دانشگاه دولتی اجرا گردید. ابزار سنجش، دو پرسش‌نامه خلق، انتشار و کاربرد دانش و نیز رهبری کارآموزشی است. با استفاده از مدل همبستگی بنیادی میان دو مجموعه مدیریت دانش و رهبری کارآموزشی، سه مدل استخراج گردید؛ 1. اگر سن، تجربه خدمتی، خلق دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش، به‌ترتیب با ضرایب 0، 0، 5، 6 و 0 باشند، مؤلفه‌های پنج‌گانه رهبری کارآموزشی به‌ترتیب با ضرایب 6-، 15، 2، 0 و 3 پیش‌بینی می‌شود؛ 2. اگر سن، تجربه خدمتی، خلق، انتشار و کاربرد دانش، به‌ترتیب با ضرایب 0، 0، 11، 14- و 10 باشند، رهبری آموزشی، به‌ترتیب با ضرایب 23، 16-، 2، 3- و 0 پیش‌بینی می‌شود. در مدل سوم و آخر، اگر سن، تجربه خدمتی، خلق، انتشار و کاربرد دانش، به‌ترتیب با ضرایب 1-، 1، 6-، 13 و 3- باشند، رهبری کارآموزشی، به‌ترتیب 5، 1-، 5-، 16 و 16- خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing Leadership in Academic Work at Universities Based on Knowledge Management
چکیده انگلیسی مقاله This research was conducted in a state university for the purpose of enhancing academic work leadership on the basis of knowledge management and making recommendations to the high-ranking managers of that university. The statistical population consisted of 200 staff and faculty members of the university, who were chosen by the simple random sampling method. Measurement tools were knowledge management and academic work leadership questionnaires. Using fundamental correlation model between knowledge management and leadership in academic work, three contingency models were  extracted. In the first model, if age, service experience, knowledge creation, knowledge distribution, and knowledge application have consecutively the coefficients of 0, 0, 5, 6, and 0, then the five factors of leadership in academic work are predicted to have -6, 15, 2, 0, and 3 coefficients. In the second model, if age, service experience, knowledge creation, knowledge distribution, knowledge application have consecutively the coefficients of 0, 0, 11, -14, and 10, factors of leadership in academic work are predicted to have 23, -16, 2, -3, and 0 coefficients. In the third model, if age, service experience,  knowledge creation, knowledge distribution, knowledge application have consecutively the coefficients of -1, 1, -6, 13, and -3, the five factors of leadership in academic work are predicted to have 5, -1, -5, 16, and -16 coefficients.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود اکرامی | Mahmood Ekrami
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور

محسن کاشانی وحید | Mohsen Kashani Vahid
Payame Noor University,


زهرا شعاعی | Zahra Shoaei
Payame Noor University



نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-2719-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1001/article-1001-938308.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات