این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
مطالعه تحلیلی شبکه یادگیری فردی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
غالب پژوهشگران و صاحبنظران اهمیت شبکههای اجتماعی در فرایند یادگیری را متذکر شده و بر این اساس، تحقیقات متعددی، نقش کارکردی شبکههای یادگیری فردی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان را تصدیق نمودهاند. با وجود این، هدف پژوهش حاضر عبارت است از مطالعه اکتشافی خصوصیات محتوایی شبکه یادگیری فردی دانشجویان منتخب دانشگاههای شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف و دانشگاه تهران. 47 نفر از دانشجویان براساس فهرستی از ویژگیها و با روش نمونهگیری نظری و هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق و نیمهساختاریافته انتخاب شدند که دادههای گردآوری شده با استفاده از روش کیفی مقولهبندی نظاممند تحلیل شدند. یافتههای حاصل بیانگر دامنه متنوعی از خصوصیات محتوایی از «روابط اجتماعی روزمره، غیرتحصیلی و بیحاصل» تا «جریان یادگیری متقابل و مشارکتی در فرایند تحصیل» است که در قالب عناصر ارتباطی همچون دانشجویان و فارغالتحصیلان؛ تیمها و تشکلهای دانشجویی؛ اساتید؛ فضاهای مختلف ارتباطی دانشکده و دانشگاه؛ و موسسات، نهادها و دورههای آموزشی محیطی، شناسایی و طبقهبندی شدند. همچنین، خصوصیات محتوایی در دامنهای از خصوصیات سازنده، غیرسازنده و بازدارنده در چهار دسته محتوای دانشی، بینشی، انگیزشی و اجتماعی قابل بحث و تبیین میباشند. برخلاف تصور کارکردی مرسوم نسبت به خصوصیات محتوایی شبکههای مذکور، مدیریت اثربخش فرایند یادگیری دانشجویان مستلزم طراحی و برنامهریزی مسیرهای ارتباطی گستردهتری در موقعیت یادگیری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین باقری |
دانشگاه شهید بهشتی
محمد یمنی دوزی سرخابی |
دانشگاه شهید بهشتی
مقصود فراستخواه |
موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
اباصلت خراسانی |
دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1060-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-949818.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات