این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۷-۵۶

عنوان فارسی تاثیر جهانی شدن بر نظام تعلیم و تربیت ایران
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی تاثیر جهانی ­شدن و مسائل بنیادین مدیریت نظام تعلیم و تربیت ایران در راستای جهانی­ شدن بود. روش انجام این پژوهش اسناد پژوهشی و بررسی مقالات و دیدگاه­ های منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی کشور در بازه زمانی 1390 تا 1394 و همچنین پیمایش دیدگاه ­های روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه­ های کشور بوده است.  به منظور گردآوری داده­ ها از طریق سندکاوی و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد، نتایج پیمایش نظرات نشان داد؛ دانشگاهیان، جهانی شدن را یک نمود فرهنگی مثبت ارزیابی کرده­اند و عمده‌ترین چالش تعلیم و تربیت ایران در راستای جهانی شدن را، ناهماهنگی بین سیاست­های آموزشی ایران با سایر ملل پیشرفته، چالش محتوایی و عدم تسلط بر زبان خارجه ارزیابی کرده اند. تاثیر گذارترین عوامل بر روند جهانی ­سازی تعلیم وتربیت ایران را مدیریت تمرکز زدا و برخورد پویا با پدیده جهانی ­شدن دانسته­ اند. همچنین میزان آمادگی تعلیم و تربیت ایران در مسیر جهانی شدن را نسبتاً خوب ارزیابی کرده و معتقدند جهانی­ شدن تعلیم وتربیت ایران می­ تواند مزایای خوبی به همراه داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعلیم و تربیت، جهانی شدن، مدیریت آموزشی، مسائل بنیادین

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میترا عبداللهی |
دانشگاه دولتی ایروان

یدالله مهرعلی زاده |
دانشگاه شهید چمران اهواز


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1008-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-949819.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات