این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۳۶۹-۳۹۱

عنوان فارسی تأثیر رهبری الکترونیکی بر نگرش‌های شغلی کارکنان در تیم‌های مجازی با تأکید بر نقش کانال‌های ارتباطی آنلاین و رضایت ارتباطی ادراک‌شده
چکیده فارسی مقاله امروزه بسیاری از رهبران و اعضای تیم آن‏ها به‏ وسیله گروه‏افزارهای ارتباطی نظیر پست‏ الکترونیک، شبکه‏های اجتماعی، صفحات خبری، محاوره‏های آنلاین، و ویدئوکنفرانس با یکدیگر ارتباط دارند. در چنین شرایطی رابطه دوسویه رهبری و تکنولوژی به‏سرعت افزایش ‏یافته است. در این مطالعه به بررسی تأثیر رهبری الکترونیکی بر نگرش‏ شغلی کارکنان پرداخته شده است و به این پرسش پاسخ داده می‏شود که آیا گونه‏های مختلف کانال‏های ارتباطی و رضایت ادراکی از ارتباطات می‏تواند این رابطه را تعدیل کند. فلسفه پژوهش اثبات‏باوری، رویکرد آن قیاسی، و استراتژی آن پیمایش است. این پژوهش در پژوهشگاه نیرو در شهر تهران انجام ‏شده است. از طریق روش تصادفی ساده، نمونه تحقیق انتخاب و اطلاعات موردنیاز پژوهش از طریق پرسش‏نامه استاندارد جمع‏آوری‏ شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده‏ها با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان می‏دهد که رهبری الکترونیکی بر نگرش شغلی کارکنان تأثیر مستقیم معنی‏داری دارد و کانال‏های ارتباطی و رضایت ادراکی از ارتباطات رابطه میان رهبری الکترونیکی و نگرش‏های شغلی کارکنان تیم‏های مجازی را تعدیل می‏کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The effect of e-leadership on employees job attitudes in virtual teams with Regarding the role of Online communication channels and Conceptual satisfaction of communication
چکیده انگلیسی مقاله Today many leaders and their team members are interacting with groupwares such as e-mail, social networks, news groups, online conversations and video conferences. In such circumstances, mutual relationship between leadership and technology has increased rapidly. This study examines the effect of e-leadership on employee attitudes and answers to this question Can different types of communication channels and conceptual satisfaction of communication modify this relationship. The philosophy of the research is positivism, the approach is deductive, and the strategy is surveying. This study performed at Niroo Research Institute in Tehran. Through a simple random method, the sample of the research is selected and the data were gathered via standard questionnaire. The results of the data analysis show that e-leadership has a direct impact on job attitudes and also communication channels and Conceptual satisfaction of communication moderates moderates relationship between e-leadership and job attitudes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا دانشور دیلمی |
دانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

حامد دهقانان |
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

محمدرضا ادیب پور |
دانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_66859_16c513d45d1d4e3467371f018609b252.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-953583.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات