این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۳۹۳-۴۱۰

عنوان فارسی طراحی مدل اعتماد آگاهانۀ ذی‌نفعان به سازمان (مورد مطالعه: مشتریان شرکت‌های خودروسازی داخلی)
چکیده فارسی مقاله هدف از تحقیق حاضر طراحی و تبیین مدل اعتماد آگاهانه مشتریان به شرکت‏های خودروسازی داخلی است؛ زیرا علمای مدیریت بر آن‏اند که اعتماد آگاهانه سطح پیشرفته و تکامل‏یافته اعتماد است و برای موفقیت سازمان ضرورت دارد. داده‏های مورد نیاز از طریق پرسش‏نامه‏هایی که محققان طراحی کرده بودند گردآوری شد. این پرسش‏نامه‏ها در میان مشتریان شرکت‏های خودروسازی داخلی در شهر تهران توزیع شد. از تحلیل عامل تأییدی و مدل‏سازی معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات استفاده شد. در نهایت نیز مدل اصلاح‏شده اعتماد آگاهانه مشتریان ارائه شد. این تحقیق همچنین کاربست‏های عملی مفیدی برای مدیران در بر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing the model of stakeholders’ smart trust to organization (Case-study: customers of Iranian car-making Companies)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is designing and describing the model of customer's smart trust to Iranian automobile-making companies, because management scientists believe that smart trust is advanced-level trust and it is very necessary for organization success in the market. Data collected using a questionnaire that carefully designed by researchers. These questionnaires were distributed among customers of Iranian automobile-making companies in Tehran. We used Confirmative factor analysis (CFA) and structural equation modeling (SEM) for evaluating and testing of research hypotheses. Finally, the improved and final model of customer's smart trust to Iranian automobile-making companies was produced. This paper has useful implications for managers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیدرضا عسگری ده آبادی |
دکتری مدیریت دولتی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

سید علی اکبر احمدی |
استاد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

حسن درویش |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

عادل آذر |
استاد، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_66860_2b706c2531654671ab9af8c8ffd6d0cf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-953584.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات