این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های تربیتی
، جلد ۵، شماره ۳۶، صفحات ۱-۲۰
عنوان فارسی
مقایسه شادکامی، عزتنفس و اضطراب بین دانش آموزان مدارس با و بدون طرح المپیاد ورزشی درون مدرسهای
چکیده فارسی مقاله
ورزش و فعالیت بدنی یکی از بخشهای مهم نظام تعلیم و تربیت است. هدف از پژوهش حاضر مقایسه شادکامی، عزتنفس و اضطراب دانشآموزان مدارس با و بدون طرح المپیاد ورزشی درونمدرسهای است. روش پژوهش از نوع علی-مقایسه ای است. جامعه پژوهش شامل دانشآموزان دختر شهر اراک که در سال تحصیلی 95-1394 در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل بودند، تشکیل میدادند. از بین آنها 60 نفر از دانشآموزان مدارس مجری طرح المپیاد ورزشی درونمدرسه ای و 60 نفر از بین دانشآموزان مدارسی که مجری این طرح نبودند به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه شادکامی آکسفورد، پرسشنامه اضطراب کتل ، پرسشنامه عزتنفس کوپر اسمیت بود. داده ها بوسیله آزمون تی مستقل به کمک نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 تحلیل شد. یافتهها نشان داد شادکامی و عزت نفس دانشآموزان مدارس مجری طرح المپیاد ورزشی در سطح اطمینان 0.95 بالاتر از دانشآموزان مدارسی بود که مجری طرح نبودند ولی بین اضطراب دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین نتایج نشان داد دانشآموزان مدارسی که مجری طرح المپیاد ورزشی درون مدرسهای بودند شادکامی و عزت نفس بالاتری نسبت به دانشآموزان مدارسی که مجری این طرح نبودند، داشتند لذا پیشنهاد میشود به منظور افزایش نشاط، شادابی و عزتنفس دانشآموزان این طرح در همهی مدارس اجرا شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
المپیاد ورزشی درونمدرسه ای، شادکامی، اضطراب، عزت نفس
عنوان انگلیسی
Compare happiness, self-esteem and anxiety among school students with and without a plan within a school sports Olympiad
چکیده انگلیسی مقاله
Sport and physical activity is one of the important parts of the system of education.The aim of this research is the comparing happiness, self-esteem, and anxiety among the students of schools with and without the indoor plan sport's Olympiad. The research method is in the kind of causal-comparative. The statistical population is consisting the female students of the Arak city who were educating in the grade two of high school in the 1394-95 educational year. 60 persons of these, were from the students of the schools with indoor plan sport's Olympiad and 60 persons from the students of the schools which were without the plan who were elected by the method of the cluster sampling in several stages. Measuring instruments consisted of the Oxford Happiness Questionnaire, Cattell Anxiety Inventory, Cooper Smith's self-esteem. Data were analyzed by the t-test software SPSS22. The findings showed that the happiness and self-esteem of the students in the hostess' plan schools of the sport's Olympiad project were at 0.95 confidence level higher than the students in the schools which were not the hostess' plan. But it has not been seen any significant differences between these two groups. Also, the results showed that the students in hostess' indoor plan schools of the sport's Olympiad had the happiness and self-esteem more than the students in the schools which were not the hostess' plan. Therefore, it is suggesting for the enhance of the exhilaration, alacrity, and self-esteem of the students to perform this plan in all schools.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا قنبری | zahra ghanbari
Education
آموزش و پرورش
علیرضا بهرامی | Alireza Bahrami
Arak university
دانشگاه اراک
مهدی مولایی یساولی | mehdi molaei yasavoli
Education
آموزش و پرورش
مریم قنبری | Maryam ghanbari
Education
آموزش و پرورش
زهرا آژیر | zahra Azhir
Education
آموزش و پرورش
نشانی اینترنتی
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-972-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1366/article-1366-978062.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات