این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Economic Studies، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۵۵-۶۰

عنوان فارسی قیمت گذاری هدانیک در شرایط نااطمینانی: یک الگوی نظری رفتار مصرف‌کننده
چکیده فارسی مقاله رفتار مصرف­کننده در قالب یک تابع مطلوبیت جمع­پذیر با رهیافت قیمت­گذاری هدانیک، در بازار مجازی فرمول بندی شده است.  از آنجا که بین خرید و دریافت کالاها و خدمات (محصولات) وقفه زمانی وجود دارد، او تحت شرایط نااطمینانی تصمیم می­گیرد.  سطح رضایت خاطر از محصولات دارای مشخصه­های مختلف، با توجه به بردار احتمال مربوط به کیفیت مورد انتظار آنها  توصیف می شود. انتخاب مصرف کننده، و نیز تفسیر تعادل، استخراج می شود. نتایج نشان می­دهند قیمت هدانیک که دلالت ضمنی بر تمایل به پرداخت دارد تحت تاثیر احتمالات مربوط به کیفیت انتظاری یا رضایت انتظاری مشخصه­ها است. همچنین، میزان نرخ نهایی جانشینی انتظاری بین دو مشخصه از محصول مذکور برابر با نسبت احتمال مربوط به کیفیت (رضایت) مورد انتظار آنها است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Hedonic Pricing under Uncertainty: A Theoretical Consumer Behavior Model
چکیده انگلیسی مقاله A model of consumer behavior has been formulated by using an additive utility function and the hedonic pricing approach, in a virtual market. Since, there is a time lag between ordering and purchasing products (goods and services) online and receiving them, it means the consumer makes decision under uncertainty. The level of satisfaction with products with distinctive characteristics is described by the probability vector of their expected quality. Consumer choice, as well as interpretation of the equilibrium, is derived from a mathematical process. The results show that hedonic pricing which indicates willingness to pay is affected by probabilities of the expected quality or satisfaction with product characteristics. In addition, the expected marginal rate of substitution for every two characteristics of the product equals to the ratio for probabilities of the expected quality of them.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Yeganeh Mousavi Jahromi |
Department of Economics, , Payame Noor University, Tehran, Iran.

Arghavan Farzin Motamed |
CEO Consultant, Bank Tosse Taavon, Tehran, Iran.


نشانی اینترنتی http://ijes.shirazu.ac.ir/article_4812_002ac00963b93737df56127c415e61be.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/445/article-445-981404.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات