این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت ارتقای سلامت
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۴۵-۵۰
عنوان فارسی
همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: بهبود کیفیت خدمات درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی نیازمند برنامهریزی و شناخت فرصتها و تهدیدات محیطی میباشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین همبستگی تفکر راهبردی و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در یکی از بیمارستانهای خصوصی شهر کرج (تخت جمشید) در سال 1394 انجام شد. مواد و روشها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی میباشد. تعداد 92 نفر از کارکنان بیمارستان تخت جمشید کرج در سال 1394 که بر اساس اطلاعات جدول مورگان به روش طبقهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات "مقیاس سرکوال" (Servqual Scale) و "پرسشنامه تفکر راهبردی" (Strategic Thinking Questionnaire) میباشد. در مطالعه حاضر پایایی هر دو ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تائید شد. دادهها با استفاده از نرمافزار اس پی اس اس نسخه 19 تحلیل گردیدهاند. یافتهها: بین تفکر راهبردی و کیفیت خدمات همبستگی مستقیم و معناداری وجود دارد (546/0=r). همچنین تفکر راهبردی و کیفیت خدمات در بیمارستان هدف بیش از متوسط ارزیابی میگردد. نتیجهگیری: با افزایش تفکر راهبردی میزان کیفیت خدمات افزایش می یابد. لذا پیشنهاد می گردد که مدیران از تفکر راهبردی بیمارستانها و مراکز درمانی استفاده نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The correlation between the strategic thinking and quality of health services
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Improving the quality of medical services in hospitals and health centers requires planning and understanding of environmental opportunities and threats. The aim of the present study was to determine the correlation between the strategic thinking and the quality of health services. Materials & Methods: In this descriptive-correlational study, 92 staff members of Takht Jamshid hospital in 1394 were chosen based on the Morgan table with Stratified - random method. Data were collected through “Servqual Scale" and “Strategic Thinking Questionnaire". The reliability of the questionnaires were confirmed using Cranach's alpha coefficient. Data was analyzed using SPSS/19. Findings: The results showed a significant positive correlation between the strategic thinking and the quality of health services (r=0.546). In addition, the strategic thinking and the quality of services in the target hospital was more than the medium. Conclusion: It is believed that increase in the strategic thinking will enhance the quality of services. Therefore, it is suggested that managers of hospitals and medical centers uses strategic thinking.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سجاد شکوهیار | s shokohyar
faculty of management and accounting, shahid beheshti university, tehran, iran.
دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
حسن کاویانی | h kavyani
faculty of economic and management, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
حسین فتح آبادی | h fath abadi
faculty of management and accounting, allameh tabatabai university, tehran, iran.
دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
شاهپور ظفری | sh zafari
science and research branch, islamic azad university, tehran, iran.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
جواد روحی | j rohi
faculty of management, western branch, payame noor university, tehran, iran.
دانشکده مدیریت دانشگاه پیام نور تهران غرب، تهران، ایرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
رضا هداوند احمدی | r hadavand ahmadi
faculty of management, islamic azad university central tehran branch, tehran, iran.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://www.jhpm.ir/browse.php?a_code=A-10-1-37&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت پرستاری
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات