این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۵۱-۶۰

عنوان فارسی ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۹۳
چکیده فارسی مقاله مقدمه: عدالت در آموزش به معنای فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی برابر برای دانشجویان است، که اغلب برابری در برخوردهای اساتید با دانشجویان را شامل می‌شود. این شکل از عدالت می‌تواند باعث بهبود سطح عملکرد دانشجویان شود. لذا با توجه به اهمیت مقوله عدالت آموزشی و جایگاه ویژه آن در آموزش پزشکی، این مطالعه با هدف تعیین وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی و تحلیلی که در سال 1393 و با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انجام شد، در مجموع 201 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه حاضر به همکاری شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه عدالت آموزشی که پایایی و روایی آن مورد تایید بود، جمع‌آوری گردید. سپس داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS نسخه21 و آزمون کروسکال- والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: میانگین نمره عدالت آموزشی 24/15±48/53 بود. بین میانگین نمره عدالت آموزشی دانشجویان با جنسیت و رشته تحصیلی دانشجویان ارتباط معنی‌داری یافت شد(05/0P
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عدالت آموزشی، دانشجویان، اساتید، کرمانشاه

عنوان انگلیسی Educational justice from the perspective of Kermanshah paramedical students in 2014
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Equity in education is meant providing equal educational opportunities for students that often included the equality in professors' behaviors with their students. This form of justice can improve students' performance. So, considering the importance of educational equity and the its special position in medical education, this study was performed to investigate the situation of educational justice from the perspective of paramedical students in Kermanshah Faculty of Paramedical Sciences. Methods: In this analytical cross-sectional study, which was performed by stratified sampling method in 2014, the required information was collected by educational justice questionnaire. The reliability and validity of this questionnaire was confirmed. Then, the data were analyzed using SPSS software (version 21) and Kruskal–Wallis test. Results: The average score of education justice was 53/48 ± 15/24. A significant relationship was found between the average scores of students educational justice with gender and their field of study (P< 0.05). Conclusion: The research findings showed that the students' demographic characteristics are the influencing factors on the situation of education justice in Kermanshah Faculty of Paramedical Sciences. Therefore, the need to creating equal opportunities in education in a way that all students have access to the same facilities in the same environment, must be considered through the university and especially the professors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Educational Justice, Students, Professors, Kermanshah

نویسندگان مقاله مازیار جلالوندی | maziar jalal vandi


پیمان امیریان | peyman amirian


محمد رسول توحید نیا | mohamad rasoul tohid nia
department of radiology and nuclear medicine, school of paramedicine, kermanshah university of medical sciences , kermanshah , iran
مربی رادیولوژی، عضو هیئت علمی گروه رادیولوژی و پزشکی هسته ای، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه،ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)

علی نعمتی کیونانی | ali nemati kivenani

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-673-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات