این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۹۷-۱۰۴
عنوان فارسی
بررسی موانع انگیزشی دانشجویان استعداد درخشان و ارائه راهکارهای انگیزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال ۱۳۹۲
چکیده فارسی مقاله
مقدمه : سرمایه انسانی از ابزارهای مهم توسعه است. یکی از منابع انسانی مهم در کشور و بهخصوص در موسسات آموزش عالی و پژوهشکدهها و موسسات تحقیقاتی، استعدادهای درخشان میباشد. از جمله اقداماتی که در ایران در این خصوص صورت گرفته ایجاد دفترهای استعداد درخشان میباشد که رسالت آنها شناسایی استعدادهای برتر است. در این بین نقش دانشگاه بهعنوان سازمانی که این فرهیختگان در آن به فعالیت علمی مشغول هستند، قابل توجه میباشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی موانع و عوامل انگیزشی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. روش بررسی : تحقیق حاضر مطالعهای کیفی و مقطعی است و در سال 92 انجام شده است . نمونهگیری به صورت نمونهی در دسترس و روش جمعآوری دادهها از طریق مصاحبه ساختاریافته انجام گرفت و نهایتاً دادهها به روش تحلیل چارچوبی، تحلیل شدند. نتایج : یافتههای حاصل از مطالعه حاضر شامل دو کد اصلی موانع انگیزشی و عوامل انگیزشی است. در بخش اول موانع انگیزشی با سه کد مشکل ساختاری، ضعف ارتباطی و مشکلات عملکردی و 8 کد فرعی عنوان شده است. بخش دوم این مطالعه شامل ارائه راهکارهای انگیزشی به منظور بهبود عملکرد دفتر از دیدگاه شرکتکنندگان در پژوهش میباشد. نتیجهگیری : دفتر استعداد درخشا ن برای انجام رسالت خود، جهت شناسایی استعدادهای برتر و تبدیل این استعدادها به افراد نخبه نیازمند ایجاد اصلاحاتی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجویان، استعداد درخشان، انگیزش، مطالعه کیفی
عنوان انگلیسی
Evaluating Motivational Barriers of Talented Students & Providing Motivational Strategies in Kerman University of Medical Sciences in 2013
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction : Human capital is regarded as an important tool for development. In fact, human talents involve one of the important human resources in Iran sporadically in higher education and research institutions. Within the measures taken in this regard in Iran, establishing the Office of Gifted and Talented can be mentioned aiming to identify the top talents. Therefore, the role of university as an organization, in which scholars are engaged in scientific activities, is taken significantly in to account. The present study aims to investigate the barriers and factors motivating the students are in Kerman University of Medical Sciences. Method : This qualitative cross-sectional study was conducted in 2013. The study Sample was via convenience sampling method and the study data was gleaned by a semi-structured interview with 30 persons. Moreover, the study data was analyzed by framework analysis. Results : The findings of this study involve the two original codes of motivational barriers as well as motivational factors. In the first section motivational barriers with three codes including structural problems, poor communication, performance problems as well as 8 minor codes were proposed. Moreover, in The second secti o n of this study, motivational strategies were mentioned intended to ameliorate the functioning of the Office in terms of the individuals, attitude participating in this study. Conclusion : The Talented Office necessitates to be reformed identify the top talents and to alter such talents into elite talents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Motivation, Students, Talent, Qualitative research
نویسندگان مقاله
سعید میرزایی | s mirzaee
msc student in health care management, research center for health management services, kerman, iran
کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
سعید حسینی | s hosseini
msc student in epidemiology, kerman medical student research committee, kerman, iran
کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی، کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
عاطفه ترابی اردکانی | a torabi ardakani
msc student in epidemiology, kerman medical student research committee, kerman, iran
کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی، کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نادیا ارومیه ای | n oroomiei
msc student in health care management, research center for health management services, kerman, iran
کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-454-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات