این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۰۵-۱۱۸

عنوان فارسی چالش‌های استفاده از فرصت های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: فرصت‌های مطالعاتی، راهکاری برای به‌روز کردن دانش اعضای هیأت علمی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی روزافزون این افراد، می‌باشد. هدف از این مقاله، تعیین چالش‌های موجود در استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، جهت استفاده هر چه بهتر از این مورد، در هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد. روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی و به روش کیفی است که در سال 1392 انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه بوده و بدین منظور، نمونه پژوهش 19 نفری از افراد آشنا با موضوع در دانشگاه به‌صورت هدفمند و طبقه‌ای انتخاب شده و از آنها در خصوص موضوع، سوالاتی به‌صورت باز پرسیده شد. تحلیل داده‌ها به روش تحلیل چارچوبی داده‌های کیفی انجام شده است. یافته‌ها : مهم‌ترین چالش‌های استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دسته‌های مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاست‌‌گذاری، اخذ پذیرش، کشورمقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی ونظارت طبقه بندی گردید. نتایج: مهم‌ترین چالش‌های استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دسته‌های مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاست‌گذاری، اخذ پذیرش، کشور مقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی و نظارت طبقه‌بندی گردید. نتیجه‌گیری: استفاده از پتانسیل فرصت‌های تحصیلی جهت افزایش مهارت‌های مختلف اعضای هیات علمی نیازمند برنامه‌ای منسجم است که در آن مشکلات شناسایی شده در این مطالعه به حداقل کاهش یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Sabbatical Leave Challenges in Kerman University of Medical Sciences: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The sabbatical leave has been recognized as a universal method to fulfill the increasing needs of academic staff to upgrade their knowledge, as well as to enhance responsiveness to their educational needs. Therefore, this study aimed to determine the existing challenges of sabbatical leave in order to be applied efficiently in each of medical universities in Iran. Methods: This qualitative applied study was conducted in 2013 in Kerman (a city in Southeast of Iran). The study data were collected through several deep interviews with 19 outstanding faculty members who were selected throughout a purposeful and systematic sampling. Topic related open questions were asked, and the data were analyzed utilizing the framework approach to qualitative data. Results: The main challenges of appropriate use of the sabbatical leave were classified into problems concerned with the university, individuals, policy makers, admissions, destinations, banking as well as financial issues, and evaluation and monitoring. Conclusion: The study findings revealed that effective use of the potential capacity of sabbatical leaves in order to promote faculty members, different studies requires a comprehensive plan by which the identified the problems are identified in this study declines to the lowest level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا دهنویه | r dehnaveh
department of health care management, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشیار، گروه مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

علی رضا کلانتری | a r kalantari
department of health care management, kerman university of medical sciences, kerman, iran
کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

مهتا افسری | m afsari
department of health care management, kerman university of medical sciences, kerman, iran
- کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، کرمان،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

فاطمه عباس زاده | f abbaszade
department of health care management, bam university of medical sciences, bam, kerman, iran
کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بم، بم، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بم (Bam university of medical sciences)

محمد محمدی | m mohamadi
deparment of period ontology, kerman university of medical sciences, kerman, iran
استادیار دکترای پریودنتولوژی، گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

سمیه نوری حکمت | s noori hekmat
deparment of modeling in health, institute for futures studies in health, kerman university of medical sciences, kerman, iran
استادیار، گروه مرکز تحقیقات مدلسازی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-496-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات