این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۷۴-۱۸۳
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: افرادیکه در سطح بالایی از عشق به یادگیری هستند، تمایل دارند بهعنوان نوآور و جزء اولین کسانی باشند که خود را با وضعیتهای جدید منطبق میسازند. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی میباشد . روش بررسی: این مطالعه توصیفی تحلیلی از میان دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 93- 94 و براساس روش نمونهگیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه عشق به یادگیری مک فارلن و پرسشنامه نوآوری جهانی هرت و همکاران بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS ، آزمون T استاندارد، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده و آزمون T مستقل تحلیل گردید. نتایج: میزان عشق به یادگیری دانشجویان بیشتر از سطح مطلوب اما میزان نوآوری جهانی آنان کمتر از سطح حداقلی است. بین عشق به یادگیری و نوآوری جهانی دانشجویان رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد و عشق به یادگیری پیشبینی کننده مثبت و معنیدار نوآوری جهانی دانشجویان است. نتیجهگیری: براساس نتایج این پژوهش، عشق به یادگیری در بروز نوآوری جهانی دانشجویان مؤثر است و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و سوق یافتن آنها به سوی خودشکوفایی را فراهم میسازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عشق به یادگیری، نوآوری جهانی، دانشگاه، دانشجویان پزشکی
عنوان انگلیسی
A study of the Relationship between Love of Learning and Global Innovation in Medical Students of Jahrom University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: People who have a high level of learning love, tend to be as an innovator. As a matter of fact, they intend to lie within the first ones who are consistent with their new status. Therefore, this study aimed to investigate the relationship between love of learning and global innovation within medical students. Methods: This descriptive-analytic study was carried out on students of Jahrom University of Medical Sciences during 2014-2015. The study sample consisted of 200 students who were selected via random sampling method using Cochran’s formula. McFarlane’s love of learning and Hurt’s global innovation questionnaires were utilized to glean the study data. Moreover, the study data were analysed via SPSS software (version 16), applying standard t-test, Pearson correlation-coefficients and linear regression. Results: The study results indicated that the students’ love of learning was reported at a higher level than the desirable level, though their global innovation level was demonstrated to be lower than the minimum level. A positive significant relationship was observed between love of learning and global innovation. In other words, love of learning was considered as a positive and significant predictor of students' global innovation. Conclusion: The study findings revealed that love of learning is influential in creating students’ global innovation. Furthermore, it can provide the ground for students’ growth and talent in order to lead students towards self-actualization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی محمدی | m mohammadi
shiraz university, shiraz- iran
استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
رضا ناصری جهرمی | naseri jahromi
shiraz university, shiraz- iran
دانشجوی دکتری گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
فهیمه کشاورزی | f keshavarzi
shiraz university, shiraz- iran
دانشجوی دکتری گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
اطهر راسخ جهرمی | a rasekh jahromi
jahrom medical sciences university, jahrom- iran
متخصص زنان و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی جهرم (Jahrom university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-513-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات