این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۲-۱۱

عنوان فارسی مطالعه و ارزیابی فاکتورهای مدل ویک ولئون از دیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارائه راهکارهای بهبود آن
چکیده فارسی مقاله چکیده سابقه و اهداف: یکی از ضروریات سازمان‌های جدید توجه به مؤلفه‌های سازمان‌های یادگیرنده است. در این پژوهش فاکتورهای ویک و لئون از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد بررسی و ارزیابی واقع شده است. روش بررسی: این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه را تمام اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل می‌دهند. حجم نمونه را 81 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی به‌صورت سرشماری تشکیل می‌دهند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی ابزار استفاده شده از طریق نظرات متخصصین و پایائی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ932/0 تأمین گردید. از آمار و آزمون t همبسته برای تحلیل داده‌ها استفاده شد و برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS نسخه 17 استفاده گردید. یافته‌ها: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس فاکتورهای ویک و لئون به معنای واقعی آن سازمان یادگیرنده نیست و در هر پنج فاکتور رهبری، برنامه و ارزیابی، اطلاعات، نوآوری و ابتکار و اجرا مدل ویک و لئون تفاوت‌ها بین میانگین وضع موجود و مطلوب معنی‌دار است. نتیجه‌گیری: برای تبدیل شدن این سازمان به سازمان یادگیرنده پیاده‌سازی برنامه‌هایی نظیر تقویت تفکرات خلاقانه، مشارکت دادن اعضای هیئت علمی در تصمیمات دانشگاه و آگاهی دانشکده‌ها از برنامه‌های یکدیگر ضروری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Wick and Leon’s Factors from the viewpoint of School of Medicine faculty members of Hamadan University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Introduction: One of the requirements of modern organizations is attention to learning organization . This study aims to evaluate Medicine School of Hamadan University of Medical Sciences as ‘learning organization’ according to Wick and Leon factors. Methods: In this cross sectional study, all faculty members of Medicine School of Hamadan University of Medical Sciences were studied. The sample size included 81 faculty members that selected form census. Data was collected using a valid and reliable questionnaire (Cronbach's alpha 0/932). Statistics and t-test was used for data analysis and data analysis software SPSS version 17 was used. Results: According to the interviewees, Medicine School of Hamadan University of Medical Sciences is not a real learning organization. In all the five factors such as Leadership, Assessment / Program, Information, Innovation and Implementation the difference between the existing and desired situation was meaningful. Conclusion: To be a learning organization implementation of programs such as creative thinking, participation in decision making and critical appraisal of teaching curriculums are essential.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی ایمان زاده | a imanzadeh
department of education, university of malayer, hamadan, iran
استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ملایر (Malayer university)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-406-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات