این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۲۳-۳۲
عنوان فارسی
تأثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی، اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: با استفاده از روشهای نوین آموزشی میتوان توانمندیهای دانشجو در تفکر انتقادی را افزایش داد و اعتماد بنفس اورا بالا برد. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی، اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری انجام شد. روش بررسی: در طی یک مطالعه نیمه تجربی که بر روی 52 دانشجوی ترم اول پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد انجام شد، روش تدریس کارایی تیمی بر روی درس تئوری اصول و فنون طی دو ترم اجرا گردید. قبل و بعد از اجرای روش تدریس، پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا و اعتماد بنفس به دانشجویان داده شد تا تکمیل نمایند. برای سنجش یادگیری آنان نیز از آزمون کتبی استفاده گردید. یافتهها: در هر دو گروه میانگین نمره تفکر انتقادی، بعد از اجرای مداخله افزایش یافته بود. بین نمره تفکر انتقادی ابتدای ترم با بعد از اجرای روش کارایی تیمی اختلاف معنیدار بود (001/0 (P= . میزان نمره اعتماد به نفس بعد از روش کارایی تیمی کمی افزایش یافته بود، اما رابطه معنیداری بین نمره قبل و بعد از مداخله مشاهده نشد(5/0 P= ) . از نظر یادگیری، نمره امتحان بعد از مداخله افزایش یافته بود و اختلاف معنیدار بود(100/0 P= ) نتیجه گیری: به نظر میرسد استفاده از روشهای نوین تدریس موجب عمیقتر شدن یادگیری، توسعه تفکر انتقادی و افزایش اعتماد به نفس دانشجو میگردد که در واقع در راستای اجرای رسالت آموزش عالی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Impact of the team effectiveness design of teaching on critical thinking, self-confidence and learning of nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Using modern methods of teaching can increase critical thinking skills and confidence of students. This study aims to assess 'team effectiveness design' on critical thinking, confidence and learning of nursing students. Methods: In this study 52 students of the first two semesters of Nursing and Midwifery School of Khoramabad were studied over two semesters. Before and after implementation of teaching method a questionnaire was used to measure student’s confidence, performance and critical thinking. Results: In both groups, the mean score of critical thinking after the intervention increased. The score of critical thinking before and after lecture was significantly correlated (P=0.001). The confidence score after conduction of team performance was enhanced. There was no significant relationship between the scores before and after intervention in terms of performance (P=0.5). Test score increase after the intervention (P=0.001 .( Conclusion: Modern methods of teaching, learning and deepening it, is possible through ''team effectiveness design". The method led to the development of critical thinking, increase confidence and satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهین ریوفی | s raoufi
school of nursing and midwifery, lorestan university of medical sciences, khoramabad, iran
کارشناس ارشد پرستاری،مربی،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)
علی فرهادی | a farhadi
school of medicine, lorestan university of medical sciences, khoramabad, iran
دکتری روانشناسی،استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)
علی شیخیان | a sheikhian
school of medicine, lorestan university of medical sciences, khoramabad, iran
دکتری ایمنولوژی،استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-160-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات