این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۵۶-۶۸
عنوان فارسی
ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (۱۳۹۲-۱۳۸۶) مبتنی برالگوی ارزشیابی سیپ
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: ارتقاء کیفیت آموزش یکی از اهداف اساسی آموزش عالی است؛ در این راستا در کشور اقداماتی از جمله برگزاری جشنواره سالیانه آموزشی شهید مطهری، به منظور قدردانی از فرآیندهای آموزشی، توسعه و ابداع رویهها و فرآیندهای آموزشی، تدوین استانداردهای سنجش و اعتبار بخشی فرآیندهای آموزشی ارائه گردید. هدف از مطالعه حاضر ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ بود. روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی مقطعی در میان 473 نفر از اعضاء هیئت علمی شامل معاونان و مدیران آموزشی، مدیران و اعضاء هیئت علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، اعضاء کمیته علمی و اعضاء هیئت علمی شرکت کنندگان در جشنواره شهید مطهری از 42 دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام گرفت. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه کتبی بود که به صورت خود گزارشی توسط شرکتکنندگان تکمیل گردید. دادهها پس از ورود به نرمافزار SPSS 20 با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی در سطح معناداری 05/0 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: شرکتکنندگان به ترتیب 13/75، 33/65، 5/64 و 21/59 درصد از نمرات قابل اکتساب برای حیطههای فرایند، پیشزمینه، منابع و نتایج را به دست آوردند. همچنین میان چهار حیطه مدل (فرایند، پیشزمینه، منابع و نتایج) همبستگی معنادار و مستقیمی وجود داشت. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای مطالعه در خصوص ارزشیابی و همبستگی حیطههای مدل، میتوان نحوه برگزاری جشنواره را مناسب دانست و علت اصلی ارزشیابی ضعیف در حیطه نتایج را به مشکلات موجود در حیطههای پیشزمینه و منابع مرتبط دانست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comprehensive evaluation of Shahid Motahari Educational Festival during 2008-2013 based on CIPP Evaluation Model
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Education quality improvement is one of the main goals of higher education. In this regard, has been provided various solutions such as holding educational Shahid Motahari annual festivals, in order to appreciate of educational process, development and innovation educational processes and procedures, preparation of calibration standards and processes of accrediting educational. The aim of this study was to comprehensive evaluating of educational Shahid Motahari festival during six periods (2008-2013) based on CIPP evaluation model. Method : This cross-sectional study was conducted among the 473 faculty members include deputies and administrators educational, administrators and faculty members of medical education development centers, members of the scientific committee and faculty member’s participants in Shahid Motahari festival from 42 universities medical sciences of Iran. Data collection based on self-report writing questionnaires. Data were analyzed by SPSS version 20 at α=0.05 significant level. Results: The subjects reported 75.13%, 65.33%, 64.5%, and 59.21 % of receivable scores of process, context, input and product, respectively. In addition, there was a direct and significant correlation between all domains . Conclusion : According to the study findings, in the evaluation and correlation of domains models, we can explicitly how to holding festivals was appropriate and the main reason for the poor evaluation in product domain is related to the problems in input and product domains.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید نصرالله حسینی | sn hosseini
assistant professor, ministry of health and medical education, tehran, iran
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (Ministry of health and medical education)
انوشیروان محسنی بندپی | a mohseni band pey
associate professor, shahid beheshti university of medical sciences, tehran, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
بهزاد کرمی متین | b karami matin
associate professor, kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
سید علی حسینی | sa hosseini
associate professor, university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
مهدی میرزایی علویجه | m mirzaei alavijeh
social determinants of health research center, yasuj university of medical sciences, yasuj, iran
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج، یاسوج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
فرزاد جلیلیان | f jalilian
department of health promotion, kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-392-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات