این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۲-۱۲
عنوان فارسی
مقایسه نمرات ارزشیابی استاد توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: استفاده از نظرات فارغالتحصیلان برای ارزشیابی اساتید میتواند در تأیید و اعتبار نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان مفید واقع شده و در پذیرش نتایج این ارزشیابی نزد اساتید و مدیران موثر واقع گردد. این مطالعه با هدف مقایسه نمرات ارزشیابی استاد توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان طراحی و اجرا شد. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی 84 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان مورد ارزشیابی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامهای بود که بر اساس مقیاس لیکرت تهیه شده و شامل 15 سؤال پنج گزینهای بود. این پرسشنامه توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان تکمیل شد و مورد آنالیز قرار گرفت. دادهها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزارSPSS V18 تحلیل شد. یافتهها: میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان به ترتیب 41/0±04/4 و 47/0±96/3 بود (26/0=P) و ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان 618/0 بدست آمد (0001/0=P). نتیجهگیری: عدم تفاوت بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان نشان دهنده توافق دانشجویان و فارغالتحصیلان در ارزشیابی اساتید و بیانگر ثبات نمرات ارزشیابی اساتید و اعتبار نتایج ارزشیابیهای دانشجویی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی استاد، دانشجویان، فارغالتحصیلان
عنوان انگلیسی
A comparison of teachers' evaluation scores by students and alumni of Jundishapur University of Medical Sciences in 2011
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Using students' evaluation vis a vis alumni can be a useful method of validation of the results. This study was carried out to compare faculty evaluation scores of Jundishapur University by current students and alumni of the university. Methods: This descriptive study was carried out on 84 faculty members of Jundishapur University of Medical Sciences (JUMS) in Ahwaz. Current students and alumni were evaluated their teachers by completing questionnaires during 2011. The data collection tool was a questionnaire consisted of 15 questions on Likert scale. Results: The mean faculty evaluation score by students and alumni were, 4.04/5±0.41 and 3.96/5±0.47 respectively (P=0.26). Pearson correlation between the teacher evaluation scores by students and alumni were 0.62 (P=0.0001). Conclusion: No difference between students and alumni evaluations were observed. This suggests agreement of students and alumni on teachers' evaluation in JUMS. This result indicates reliability of students' evaluation of teaching and overall validity of this evaluation method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Student, evaluation, teaching, alumni, validity
نویسندگان مقاله
عبدالحسین شکورنیا | ah shakurnia
jundishapur university of medical sciences, ahwaz, iran.
گروه ایمنی شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اَهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)
منصور امین | m amin
jundishapur university of medical sciences, ahwaz, iran.
گروه میکروب شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اَهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)
مریم طاهرزاده | m taherzadeh
jundishapur university of medical sciences, ahwaz, iran.
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اَهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-181-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات